خبرگزاری کار ایران

نتیجه تمام آزمایش‌های کرونا در مشهد سویه دلتا است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۶۰۵

مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه هزار آزمایش کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام می‌شود که طبق بررسی‌ها نتیجه تمام نمونه‌های آزمایشگاهی از نوع سویه دلتا بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،  سعید عامل جامه‌دار در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نمونه‌های مربوط به بیماران بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مجموعه‌ای از بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز بهداشتی دانشگاه دریافت شده است.

وی اضافه کرد: آمار بیماران مراجعه کننده به مراکز بهداشتی در بخش بستری و سرپایی دانشگاه علوم پزشکی همچنان در حال  افزایش است که از ۹۵ درصد مراجعه‌کنندگان به مراکز منتخب کرونا با علایم مشکوک نمونه گرفته می‌شود.

دانشیار گروه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آزمایشگاه مرجع کرونای این دانشگاه با تمام توان در خدمت تشخیص بیماران کرونایی است تا بتوانند روند درمان خود را به سرعت آغاز کنند.

عامل افزود: ویروس کرونای دلتا، نوع بسیار مسری این ویروس است که برای نخستین‌ بار در هند شناسایی شد و در حال انتشار در سراسر جهان است که در مقایسه با ویروس اصلی کرونا حدود ۱۵ جهش پیدا کرده و قدرت سرایت بسیار دارد.

روزانه بیش از ۷۰۰ نفر با علایم کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می شوند و بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر در بخش سرپایی با علایم مشکوک به کرونا مراجعه می کنند که نتیجه آزمایش افزون بر ۵۰ درصد از آنها مثبت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز