خبرگزاری کار ایران

به پیشنهاد خبرنگار ایلنا مصوب شد؛

خبرنگاران قزوینی از وکیل رایگان برخوردار می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۶۰۴

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین در راستای حمایت از خبرنگاران و در پاسخ به مطالبه سرپرست خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین گفت: کانون وکلای استان قزوین بهترین وکلای خود را به صورت رایگان در دفاع از حقوق خبرنگاران استان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید محمد حسینی در نشست با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد، گفت: جامعه آگاه که هم به اطلاعات و اخبار بروز جامعه و هم به اطلاعات و اخبار حقوقی دسترسی دارد قطعا به حقوق خود واقف خواهد شد و این امر منجر به داشتن جامعه مطالبه گر، امن و سالم منجر می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین ادامه داد: خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی و ایجاد شفافیت نقش مهمی دارند و این امر یکی از راه‌های جلوگیری از فساد است و در نهایت نتیجه آن رعایت حقوق عامه مردم خواهد بود.

وی عنوان کرد: شغل خبرنگاری یکی از مشاغل حساس و تاثیر گذار است و شباهت آن به کارکرد وکلای دادگستری در این عرصه به خوبی مشهود است، خبرنگاران و متصدیان امر اطلاع رسانی به دنبال انعکاس حقیقت بوده و ما نیز به دنبال احقاق حقیقت هستیم.

این مسئول ادامه داد: در حوزه اطلاع رسانی، آموزش و ارتقای سطح دانش مردم نیز وکلا و خبرنگاران دارای نقطه مشترک هستند؛ هر چقدر مردم به حقوق خود بیشتر آشنا باشند قطعا حقوق آن‌ها بیشتر رعایت شده و در نتیجه امنیت و سلامت بیشتر در جامعه حاکم خواهد شد.

وی تاکید کرد: خبرنگاران و مطبوعات در حوزه تنویر افکار عمومی و فرهنگ سازی عمومی در بخش سیاسی و اجتماعی و وکلا در فرهنگ سازی ابعاد حقوقی و قضائی نقش دارند؛ در  واقع رسالت بزرگ خبرنگاران انعکاس حق و حقیقت است و  در ایجاد روحیه عدالت خواهی در  کنار وکلا نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

حسینی اظهار کرد: خبرنگاری یک حرفه نیست؛ بلکه یک هنر و عشق و اتفاق خوبی در جامعه است، باتوجه به مشقات و دردسرهایی که خبرنگاران در حوزه‌های مختلف از جمله مادی و بیمه دارند و خبرنگاری که باید دائما کیف به دست و دوربین به دست جامعه و ادارات باشد اما حتی از پوشش بیمه‌ای مناسبی برخوردار نیست صرفا با عشق این حرفه را انجام می‌دهد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین سپس در راستای حمایت از خبرنگاران و در پاسخ به مطالبه سرپرست خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین گفت: کانون وکلای استان قزوین بهترین وکلای خود را به صورت رایگان در دفاع از حقوق خبرنگاران استان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین برای حمایت از کادر درمان استان نیز وکلای ما اگر کادر درمان در زمینه تخصصی خود به مشکل حقوقی خورده و نیاز به وکیل داشته باشند به صورت  رایگان به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

این مسئول تاکید کرد: اگر استقلال خبرنگاران به مشکل بخورد هدف شفاف سازی، خبر رسانی و فرهنگ رسانی زیر سوال می‌رود، نیاز جامعه این است که هم خبرنگار و هم وکیل مستقل داشته باشد و این موضوع نیز از وجه تشابه خبرنگاری و وکالت است؛ اما متاسفانه به دنبال اضمحلال نهاد وکالت هستند و روز به روز به مشکلات و مسائل این حرفه اضافه می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز