خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آمورزش و پرورش استان:

قزوین در تهیه ابزارهای مناسب برای جهت آموزش مجازی جزء استان‌های برتر قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۵۰۳

مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم در بین تمام استان‌ها بالاترین میزان تهیه و توزیع ابزارهای مناسب برای خدمات هوشمند الکترونیکی را داشته با کسب رتبه برتر مورد تقدیر وزیر آموزش و پرورش قرار گرفتیم.

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای کاهش تعداد غائبین در شبکه شاد گفت: از پنجم اسفند 98 که آموزش مجازی آغاز شد بلافاصله سعی کردیم آماری را از مدیران مدارس جمع آوری کنیم و سامانه‌ای را طراحی کردیم که در آن مدیران مدارس اطلاعات دانش آموزان خود را بارگذاری می‌کنند، در آن آمار که تا فرودین ماه به دست ما رسید 22 هزار و 700 نفر فاقد ابزار مناسب برای دریافت آموزش از طریق شبکه شاد بودند.

مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین ادامه داد: برای بررسی دسترسی دانش آموزان به ابزار مناسب جهت استفاده از آموزش مجازی جلسات متعددی را با دستگاه‌های حمایتی برگزار کردیم، کمیته امداد نقش ویژه‌ای را در این موضوع داشت و برای بیش از سه هزار نفر دانش آموز تحت پوشش کار جدی انجام داد؛ اما با منابع دولتی و حتی ورود جدی نهادهای حمایتی بهزیستی، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام امکان پوشش تمام نیازها وجود نداشت؛ از این رو از ظرفیت خیرین استفاده کردیم که به کمک ما آمدند.

وی عنوان کرد: همچنین معلمانی که در مدرسه دغدغه این موضوع  را داشتند نیز دست به کارشده و تعداد زیادی از منابع را آماده کردند و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم در بین تمام استان‌ها بالاترین میزان تهیه و توزیع ابزارهای مناسب برای خدمات هوشمند الکترونیکی را داشته با کسب رتبه برتر مورد تقدیر وزیر آموزش و پرورش قرار گرفتیم و آخرین آمار ثبت شده در سامانه حدود چهار هزار و 300 نفر به ابزارهای مناسب آموزش هوشمند دسترسی ندارد که به احتمال زیاد با به روز رسانی سیستم این آمار نیز کاهش پیدا کند.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر کمک خیرین و معلمان، خود خانواده‌ها نیز اقدام کرده و مرکز آمار ایران نیز 500 دستگاه گوشی هوشمند در اختیار ما قرار داد، وزارت خانه نیز کمک‌های خوبی کرده و برای  دانش آموزان استثنایی که در اولویت بودند 50 درصد هزینه را تامین کرده و در کنار کمک خیرین امروز تمام این دانش آموزان به ابزار آموزشی مناسب دسترسی دارند.

اصغری در پایان گفت: برای تامین ابزار مناسب استفاده از آموزش مجازی در سال جدید بودجه دولتی نیز در نظر گرفته شده که البته هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز