خبرگزاری کار ایران

همزمان با ماه محرم صورت می‌گیرد؛

اجرای پویش نذر کتاب در کتابخانه‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۳۶۷

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: همزمان با ماه محرم و در راستای اقدام فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار استان طرح نذر کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه محمدبیگی با اشاره به طرح نذر کتاب در قزوین گفت: همزمان با ماه محرم پویش مردمی نذر کتاب به منظور جمع‌آوری کتاب برای مناطق کمتر برخوردار استان و سوق دادن سنت زیبای نذر به سمت امور فرهنگی راه اندازی شده است و مردم می‌توانند در ماه محرم و صفر به نیت نذر، کتاب‌های خوانده شده خود را اهدا کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در راستای تقویت و غنی سازی هر چه بیشتر منابع کتابخانه‌های عمومی بویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.

وی اظهار کرد: طرح نذر کتاب بصورت مشخص و بعنوان طرحی فرهنگی‌ـ‌معنوی در یک سال اخیر به اجرا درآمد و از اهداف و رویکردهای ارزشمندی برخوردار و همچنین از جمله طرح‌های موفق اداره کل کتابخانه‌های عمومی به شماره می‌رود.

وی با دعوت از علاقه مندان برای شرکت در پویش کتاب نذری، بیان کرد: بسیاری از افراد کتاب‌ها را در کتابخانه‌های خود نگهداری می‌کنند که با اهدای آن می‌توانند اتفاقات خوبی را برای فرهنگ مطالعه رقم بزنند.

این مسئول یادآور شد: نذرهای فرهنگی در حقیقت فرصت جدیدی از نذر برای تمام مردم است که همه بدون محدودیت می‌توانند در آن شرکت کنند.

محمدبیگی گفت: بر اساس این طرح مردم فرهیخته و خیر استان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی کتب خوانده شده و بدون استفاده خود را برای بهره‌برداری علمی دیگران به کتابخانه اهدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز