خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

کمبود تخت بستری برای بیماران کرونایی در اردبیل / بستری 137 بیمار جدید و فوت 9 نفر

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۳۱۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: امروز ۴۰ بیمار بدون تخت در بیمارستان ها داشتیم که منتظر ترخیص بیماران دیگر بودند.

شهرام حبیب زاده در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل بیان کرد: در شبانه روز گذشته 137 بیمار جدید کرونایی در سطح استان شناسایی و بستری شده‌اند و متاسفانه 9 مورد فوتی بر اثر شیوع کرونا در سطح استان در مدت یاد شده گزارش شده است.

وی افزود: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستانهای بیله سوار، نیر، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

حبیب زاده از ترخیص 110 بیمار کرونایی با وضعیت بهبود نسبی در مدت یادشده خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد 680 بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند که از این تعداد، وضعیت 93 بیمار وخیم گزارش شده که تحت مراقبت های ویژه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل درباره آمار تزریق واکسن‌های کرونا در استان نیز بیان کرد: در نوبت اول برای 204 هزار و 530 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 43 هزار و 575 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 248 هزار و 105 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی در استان تصریح کرد: در صورتی‌که مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت باشند نتیجتا با افزایش شمار بستری ها در بیمارستان با مشکل کمبود تخت مواجه می شویم.

این مسئول افزود: امروز ۴۰ بیمار بدون تخت در بیمارستان ها داشتیم که منتظر ترخیص بیماران دیگر بودند که با این وضعیت می توان گفت وضعیت استان اردبیل از قرمز و شرایط بحرانی نیز عبور کرده است.

حبیب زاده بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری در این ماه، اگر پروتکل های بهداشتی به صورت دقیق رعایت نشود قطعا شرایط از این هم بدتر خواهد شد.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز