خبرگزاری کار ایران

توزیع ۲ هزار تن بذر اصلاح‌شده بین کشاورزان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۰۸۹

از ابتدای امسال حدود ۲ هزار تن انواع بذر اصلاح‌شده توسط شبکه تعاون در خراسان رضوی توزیع شده و برای کشت محصولات باکیفیت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، ایرج ناصری‌ مقدم مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی بذر‌های توزیع شده میان کشاورزان خراسانی را شامل "گندم، جو و پنبه" دانست و گفت: بذور اصلاح‌شده در اختیار کشاورزان متقاضی قرار گرفته است.

او با اشاره به انتخاب بذر مرغوب اعم از رقم خوب، پرمحصول و تناسب آن با اقلیم منطقه را مهمترین رمز برداشت محصول مناسب و عملکرد کمی و کیفی بالا در عرصه کشاورزی افزود: استفاده از بذر‌های اصلاح شده در سال‌های اخیر به دلیل داشتن فوایدی همچون مقاومت بالای گیاه در طول دوره کشت در برابر بیماری و تنش، در استان بیشتر شده و گسترش یافته است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: دسترسی به موقع به بذر باکیفیت نقش به‌سزایی در بهبود کیفیت محصول و به دنبال آن افزایش درآمد برای کشاورزان دارد و بذر‌های اصلاح شده که مقاومت بیشتری در برابر بیماری‌ها و شوک‌های محیطی (از جمله تغییرات آب و هوایی) دارند، کمک شایانی به کشاورز در افزایش محصول، امنیت غذایی و بهبود معیشت می‌‌کنند.

ناصری‌مقدم بیان کرد: انتخاب بذر دارای کیفیت مناسب از جمله نکات مهم و کلیدی در کشاورزی است. تولید بیشتر محصول ارتباط مستقیمی با انتخاب گونه بذر و عملکرد آن در برابر انواع آفات دارد بنابراین برای افزایش تولید و به تناسب آن بالاتر رفتن درآمد کشاورز، استفاده از بذر‌های اصلاح شده بسیار توصیه می‌‌شود.

او تصریح کرد: مهمترین اهداف اصلاح نباتات را می‌توان بهبود کیفیت، افزایش تولید در واحد سطح، مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها و مقاومت در برابر تنش‌های محیطی دانست و یکی از مهم‌‌ترین دلایل افزایش استفاده از بذر‌های اصلاح شده، مقاومت آن در برابر شرایط نامساعد محیطی و آفات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز