خبرگزاری کار ایران

تزریق روزانه ۴۵۰۰ دُز واکسن کرونا در سبزوار/۴۰ درصد نمونه‌گیری‌ها مثبت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۷۶۴

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا در شش شهرستان زیرپوشش این دانشگاه واقع در غرب خراسان رضوی روزانه به چهار هزار و ۵۰۰ دُز افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از مشهد،  علیرضا مسلم در حاشیه بازدید از مراکز واکسیناسیون کرونا افزود: با توجه به قدرت زیاد سرایت سویه دلتای ویروس کرونا عملیات واکسیناسیون عمومی علیه این ویروس نیز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شتاب گرفته است. 

وی ادامه داد: میزان تزریق واکسن کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اوایل ماه جاری روزانه دو هزار و ۵۰۰ دُز بود که اکنون دو برابر بیشتر شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واکسیناسیون کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در دو  مرکز تجمیعی و ۴۲ مرکز خدمات جامع  سلامت برای گروههای هدف در حال اجرا است. تزریق واکسن کرونا به دیگر اقشار جامعه و سایر گروهها نیز بر اساس دستورالعمل‌ وزارت بهداشت به صورت مرحله به مرحله انجام خواهد شد.

مسلم ادامه داد: بستری ۵۴ بیمار کرونایی در بیمارستان واسعی سبزوار طی یک شبانه روز برای این شهرستان نگران کننده است و با رسیدن تعداد بیماران کرونایی بستری موقت و دایم به بیش از ۳۲۰ نفر، وضعیت شهرستان قرمز تیره و بحرانی شده است.

وی با بیان اینکه موج پنجم شیوع کرونا نسبت به موج های قبلی بسیار سهمگین‌تر و دارای قدرت سرایت بیشتر است گفت: روزانه ۱۷۰ تا ۲۴۰ نمونه‌گیری از افراد مشکوک به مبتلا به کرونا در سبزوار انجام شده که نتیجه ۴۰ درصد نمونه‌گیری‌ها مثبت بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز