خبرگزاری کار ایران

امیدفر خبرداد؛

آذربایجان شرقی از سه‌شنبه میزبان یک سامانه بارشی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۷۵۰

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از بعد از ظهر سه‌شنبه این هفته سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد امیدفر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این سامانه نیمه شرقی استان به ویژه منطقه ارسباران را دربر می گیرد، افزود: فعالیت این سامانه موجب رگبار باران، غرش آذرخش و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید در استان می شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه تا پنجشنبه این هفته ادامه خواهد داشت و احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، برخورد صاعقه و احتمال بروز خسارت در اثر بارش تگرگ و وزش باد گاهی تا شدید دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در برخی نواحی خیزش گرد و خاک بروز می کند، به مسافران و رانندگان توصیه کرد، از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر، خواستار محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره شد و از کشاورزان خواست به توصیه های کارشناسان استان توجه کنند.

وی یادآوری کرد: در زمان کنونی ( ۱۰ و ۳۰ دقیقه) جلفا با ۳۲ و بستان آباد با ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۲۷ درجه و آسمان آن قسمتی ابری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز