خبرگزاری کار ایران

تزریق واکسن کرونا جدی‌ترین مطالبه کارگران آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۷۴۴

دبیر اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان شرقی از رئیس جمهور خواستار تزریق سریع واکسن کرونا (کووید۱۹) به کارگران در شرایط حاضر شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی خانه کارگر آذربایجان شرقی، کریم صادقراده تبریزی طی یک نامه سرگشاده به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی خواستار واکسیناسیون کارگران شد.

متن کامل نامه منتشر شده به شرح زیر است:

 جناب آقای دکتر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی

 رئیس جمهور محترم؛

ضمن عرض تبریک حسن انتخاب حضرتعالی به مقام ریاست جمهوری ایران اسلامی و آرزوی توفیق و سربلندی دولت مردمی و ملت شریف و غیور ایران اسلامی.

با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در عرصه اقتصادی کشور که کارگران سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند ،استحضار دارید که واکسیناسیون گروه‌های مختلف اجتماعی به صورت اولویت‌های دریافت واکسن شروع شده. دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها و رانندگان تاکسی و کارمندان بانک‌ها و خبرنگارها و… همگی در اولویت دریافت واکسن قرار گرفته‌اند.

اکنون جایگاه کارگران کجاست؟

کارگران در سنگر اقتصاد در تمامی شرایط بحرانی با ۱۲ تا ۱۶ ساعت کار، مشغول به فعالیت بوده اند. امید است در دولت عدالت به خواسته جدی این قشر که همانا دریافت واکسن کرونا دست یابند و با آرامش به رونق تولید بپردازند.

یقینا بار اصلی شکوفایی اقتصاد و تولید بر دوش کارگرانی است که در این شرایط کرونا حتی یک روز هم کار را تعطیل نکردند.

در ایام پیک کرونا که کارمندان دولت تا ۷۰ درصد دورکاری دارند، کارگران خط تولید را متوقف نکردند، زیرا اگر تنها ۱۰ درصد کارگران هم در محل کار حاضر نشوند، به تولید کشور ضربه می‌خورد.

 جناب آقای رئیس جمهور؛

قرار گرفتن در اولویت تزریق واکسن، مطالبه‌ی به حق طبقه‌ی کارگر در این برهه‌ی زمانی است؛ کارگران هر روز در معرض خطر ابتلا هستند چون هر روز بدون هیچ تمایزی با قبل از همه‌گیری پاندمی، مجبورند سر کار بروند و اگر مبتلا شوند، پولی برای درمان خود و خانواده‌هایشان ندارند؛ از سوی دیگر، با توجه به تکمیل تقریبی ظرفیت بیمارستان‌های دولتی و تامین اجتماعی، یک خانواده کارگری در صورت ابتلا باید به بخش خصوصی مراجعه کند و چندین میلیون تومان برای بستری و درمان بپردازد؛ کارگرانی که بیش از ۷۰ درصد آنها حداقل بگیر هستند و در سال ۱۴۰۰ فقط ۴ میلیون تومان دستمزد می‌گیرند.

از آنجایی که این کارگران شریف نمی‌توانند هزینه‌های درمان بخش خصوصی را متقبل شوند؛ پس دولت و وزارت بهداشت وظیفه دارند این کارگران را به خاطر موقعیت حساسی که دارند و به دلیل ناتوانی معیشتی که در آن ناخواسته گرفتار آمده‌اند، در اولویت تزریق قرار دهند البته وزارت کار نیز به عنوان متولی اصلی روابط کار و نیروی کار کشور، وظیفه دارد به دولت و نهادهای مسئول فشار بیاورد که کارگران شاغل را در اولویت قرار دهند.

 جناب آقای رئیس جمهور؛

در حال حاضر دغدغه اصلی ما بخش کار و تولید است چون دستگاههای دولتی، کارمندان را دورکار کرده اند ولی متاسفانه بخش اعظمی از کارگران در این شرایط همچنان مشغول کارند و علیرغم آنکه اعلام شده کشور در وضعیت سیاه قرار خواهد گرفت باز هم در مجموعه های اقتصادی به کار گرفته می شوند در حالی که ممکن است آمار تلفات و بیماران بالا برود.

 در بخش کارگری، بیشتر کارگران امکان دورکاری ندارند و باید ساعتهای طولانی در واحدهای تولید یا مونتاژ حضور فیزیکی داشته باشند که از این جهت مورد خطر و آسیب قرار می گیرند و ممکن است بیماری به سراغ آنها بیاید و خانواده هایشان را درگیر کند.

در بحث کرونا بیشترین فشار ناشی از بیکاری به طبقه کارگر وارد می شود.وقتی کارگری کرونا می گیرد از ترس اخراج، کرونای خود را پنهان می کند در حالی که با این کار ممکن است افراد زیادی را در محیط کار آلوده کند. در چنین شرایطی اختصاص سهمیه واکسن و در اولویت قرار دادن کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی ضروری است.

هم اکنون با کنار گذاشتن تشریفات مرسوم، طی این درخواست که مطالبه جامعه بزرگ کارگری است، از جنابعالی می خواهم در مدت زمان کوتاهی که از پذیرش حکم ریاست جمهوری نگذشته کارگران مظلوم را در اولویت واکسیناسیون قرار دهید.  

 با تشکر و آرزوی توفیق دولت حضرتعالی و سلامتی مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اسلامی  توام با زندگی عزتمندانه

کریم صادقزاده تبریزی دبیر اجرایی خانه کارگر استان آذربایجانشرقی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز