خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل تاکید کرد:

ضرورت احصاء دلایل رکود در واحدهای صنعتی / واحدهای فاقد توجیه اقتصادی تغییر کاربری دهند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۱۷۹

استاندار اردبیل گفت: با شناسایی مشکلات واحدهای راکد کشاورزی و صنعتی، در صورت وجود مشکلات مالی و سرمایه در گردش نسبت به تامین تسهیلات از محل های مختلف اقدام می شود.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جلسه ویدئو کنفرانسی با فرمانداران که با محوریت احیای واحدهای راکد و شناسایی مشکلات آنان برگزار شد عنوان کرد: واحدهای راکد به علل مختلف از جمله داشتن بدهی بانکی، نداشتن توجیه اقتصادی، اختلاف بین شرکا و نداشتن بازار و سرمایه در گردش از فعالیت باز می‌مانند که در بخش صنعت و کشاورزی برنامه ریزی‌های لازم برای فعال سازی انجام خواهد شد.

وی افزود: لازم است شهرستان‌ها نسبت به شناسایی دلایل رکود در واحدهای صنعتی و کشاورزی  اقدام کرده و مشکلات را به مرکز استان اطلاع دهند.

استاندار اردبیل اذعان کرد: آن دسته از واحدهایی که توجیه اقتصادی ندارد باید به واحد دیگری تبدیل شده تا بتوانیم از ظرفیت آن برای تولید در بخش دیگر استفاده کنیم.

بهنام‌جو با اشاره به فعال شدن واحد نساجی اردبیل در سال گذشته گفت: این واحد بعد از چندین سال توقف فعال شد و هم اکنون  ۲۰۰ نفر در این کارخانه  مشغول به کار شده اند که  امسال ۱۰۰ نفر نیز مشغول به کار خواهند شد.

وی فعال شدن واحد نئوپان خلخال  و پنبه پاک کنی در اصلاندوز را نیز نمونه‌ای از فعال سازی واحدهای راکد در استان دانست و گفت: فعال سازی این واحدها علاوه بر ایجاد اشتغال موجب رونق اقتصادی در منطقه نیز می‌شود.

استاندار اردبیل توجه ویژه به واحدهای راکد از سوی دستگاه های استانی و شهرستانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با شناسایی مشکلات این واحدها و در صورت وجود مشکلات مالی و سرمایه در گردش نسبت به تامین تسهیلات از محل‌های مختلف اقدام می‌شود.

وی به احیای واحدهای راکد در بخش‌های مختلف در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۵۸ واحد در حوزه کشاورزی احیا شده و امسال هم ۵۲ واحد برای احیا برنامه‌ریزی شده است.

بهنام جو بیان کرد: در بخش صنعت هم ۵۸ واحد در سال گذشته احیا شده و امسال هم احیای  ۷۶ واحد  در برنامه قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز