خبرگزاری کار ایران

۴۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان قائم (عج) مشهد بستری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۱۴۳

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) گفت: در حال حاضر ۴۲۰ بیمار کرونایی در این مرکز درمانی بستری هستند که بیشتر آنان جوانان و موارد خانوادگی هستند.

به  گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، دکتر حسن خداپرست مدیر بیمارستان قائم (عج) از بستری ۴۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان قائم مشهد خبر داد و گفت: بیشتر این بیماران جوانان و مربوط به موارد خانوادگی است.

وی وضعیت این روز‌های این بیمارستان را بسیار نامطلوب توصیف کرد و افزود: از مجموع ۴۲۰ بیمار کرونایی که در بیمارستان قائم (عج) داریم ۱۱۷ نفر از آنان در بخش آی. سی. یو بستری هستند و متاسفانه شاهدیم روزانه تعدادی از این بیماران جان خود را از دست می‌دهند.

مدیر بیمارستان قائم (عج) ادامه داد: در این روز‌ها هیچ تخت خالی در بخش مراقبت‌های ویژه مرکز درمانی قائم (عج) نداریم، آن هم در شرایطی که ۱۲ بیمار بدحال در نوبت هستند تا در صورت خالی شدن تخت، جایگزین شوند، اما در حال حاضر به دلیل نبود تخت خالی این افراد در بخش‌های داخلی و عفونی تحت مراقبت ویژه قرار گرفته‌اند.

خداپرست با بیان اینکه خطرات و آسیب‌های ویروس دلتا به مراتب بیشتر از موارد قبلی بوده است، بیان کرد: در موج پنجم بحران کرونا بیشترین موارد مبتلا و بستری را در خانوادگی‌ها داشتیم و اکثر این بیماران کسانی بودند که به مسافرت‌های تابستانی رفتند و یا در مجالس شادی و غم و دورهمی‌ها حاضر شده بودند و اکنون که پای حرف آنان می‌نشینیم، می‌گویند که بابت توجیه‌هایی که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشتند پشیمان هستند و امیدواریم که کسانی که هنوز بی‌توجه هستند به این مرحله نرسد و نسبت به اصلاح رفتار‌های غلط خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این روز‌ها صحبت از بستن ورودی‌های خراسان رضوی است که معتقدیم این کار چندان اثربخش نیست، زیرا آمار زائران و مسافران ورودی به مشهد از پروازها، قطار‌ها و اتوبوس‌ها زیاد است.

مدیر بیمارستان قائم (عج) تأکید کرد: در آستانه ماه محرم درخواست داریم که تا حد امکان برنامه‌های این ایام را به‌صورت مجازی برگزار کنند، همه ما عاشق و دلداده امام حسین (ع) هستیم، اما نباید کاری کنیم که با یک تجمع در این مجالس نگران افزایش آمار مبتلاها، بستری‌ها و فوتی‌ها در روز‌های آینده بشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز