خبرگزاری کار ایران

کارشناس مشاوره آموزش و پرورش استان قزوین خبرداد:

فعالیت ۱۱ پایگاه مشاوره تحصیلی برای کنکوری های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۱۱۹

کارشناس مسئول اداره مشاوره آموزش و پرورش استان قزوین از فعالیت ۱۱ پایگاه مشاوره انتخاب رشته به منظور راهنمایی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در این استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ناصر حقایق پور با اعلام این خبر گفت: یکی از حساس‌ترین مقطع زندگی انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه‌هاست که در حقیقت این امر به انتخاب شغل منجر شده و آینده دانش‌آموزان را رقم خواهد زد.

کارشناس مسئول اداره مشاوره آموزش و پرورش استان قزون افزود: انتخاب رشته باید بر اساس توانایی، علایق و استعدادهای داوطلب انجام شود، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید با در نظر داشتن شرایط دانشگاه، رشته و آینده شغلی آن انتخاب رشته کنند.

حقایق پور با اشاره به فعال بودن پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش استان در شهرهای قزوین، بویین زهرا، تاکستان، آبیک، البرز و مناطق خرمدشت و شال افزود: این پایگاه‌ها تا پایان مهلت انتخاب رشته کار مشاوره و انتخاب رشته داوطلبان مجاز را انجام خواهند داد.

این مسئول تصریح کرد: کار انتخاب رشته در پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش توسط نرم‌افزارهای معتبر و به صورت حضوری انجام می‌شود، همچنین در این پایگاه‌ها علاوه بر کار انتخاب رشته، مشاوره نیز به کنکوری‌ها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه مشاوره و انتخاب رشته در پایگاه‌های آموزش و پرورش برای هر داوطلب ۲۰۰ هزار تومان است، افزود: ارائه خدمات در این مراکز و پایگاه‌های مشاوره با کمترین هزینه خواهد بود تا بهترین نتیجه برای دانش‌آموزان رقم بخورد.

حقایق پور اضافه کرد: در شرایط کرونا تدابیر لازم برای حضور دانش آموزان در مراکز مشاوره اندیشیده شده است و به طور میانگین برای هر فرد ۴۵ دقیقه زمان حضوری در نظر گرفته شده است.

وی یاد آور شد: سال گذشته استقبال خانواده‌ها از مراکز مشاوره حضوری بسیار کم بود و اغلب از طریق فضای مجازی اقدام به انتخاب رشته کردند که به لحاظ علمی این نوع مشاوره‌ها قابل قبل نیست و تضمینی برای قبولی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز