خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان اعلام کرد:

افزایش کرونا با برگزاری مراسم‌های عروسی و دورهمی ها در استان/ در برخی شهرستان‌ها استقبال از دریافت واکسن کم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۱۰۴

استاندار هرمزگان با درخواست از مردم هرمزگان برای همکاری بیشتر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: هرمزگان به دلیل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیک شدیدی از شیوع بیماری کرونا قرار دارد و تعداد موارد ابتلا در استان، بسیار افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: واکسیناسیون همه افراد 18 ساله به بالا در جزایر استان هرمزگان، کار بسیار خوبی بود و در جزایر قشم و کیش، نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان، متأسفانه در برخی شهرستان‌ها همانند جاسک، سیریک و قشم، استقبال از دریافت واکسن کم است و این دور از عقلانیت و مخالفت با عقل و علم است که واکسن موجود و در دسترس باشد اما افراد برای تزریق آن اقدام نکنند.

استاندار هرمزگان افزود: عدم تزریق واکسن کرونا، احتمال ابتلا به کرونا و به خطر انداختن سلامتی و جان خود و دیگران را افزایش خواهد داد و از همه مردم شریف هرمزگان انتظار داریم، طبق برنامه رده های سنی اعلام شده، حتما برای دریافت واکسن کرونا در سامانه اینترنتی سلامت به نشانی salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

همتی با بیان اینکه روند شیوع بیماری کرونا، به دلیل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گسترش بسیار زیادی در هرمزگان پیدا کرده است، تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نیازمند کمک و همکاری مردم است و در حالی که حدود 40 درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، از 60 درصد دیگر انتظار داریم برای حفظ سلامتی خود و دیگران، به این امر توجه داشته باشند.

وی گفت: برگزاری مراسم‌های عروسی و دورهمی ها به شدت در افزایش شیوع بیماری کرونا در هرمزگان، نقش داشته است، در حالی که مردم از خطرات این بیماری آگاهی دارند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم، مکان های جدید برای بستری بیماران مبتلا به کرونا ایجاد شود و فرمانداران در همه شهرستان‌های استان هرمزگان، باید چند برابر ظرفیت بیمارستان‌ها، فضا برای بستری بیماران مبتلا به کرونا، آماده کنند تا اگر تعداد بیماران افزایش یافت، از آن استفاده شود.

همتی با بیان اینکه حدود 20 هزار نفر مبتلا به کرونا در هرمزگان در قرنطینه خانگی هستند، اظهار کرد: بیماران مبتلا به کرونا هرچه بیشتر تحت قرنطینه قرار بگیرند، از گسترش بیشتر انتقال ویروس کرونا، جلوگیری می‌شود و دور از عقل، انصاف و شرع است که با وجود مبتلا بودن به کرونا، این افراد از قرنطینه خارج شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام عزاداری ماه محرم، اضافه کرد: برای عزاداری ها در این ایام، دستورالعمل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است و هیئت های عزاداری در فضای باز و با تعداد کم، مراسم‌های عزاداری را اجرا خواهند کرد و همچنین در برخی مساجد، حسینیه ها و تکایا، به صورت نمادین مراسم عزاداری ماه محرم، با حضور محدود افراد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

استاندار هرمزگان بیان کرد: بیشتر مردم با ماندن در خانه‌ و با استفاده از ظرفیت شبکه‌های صداوسیما و دیگر رسانه‌ها، عزاداری خود را انجام دهند.

همتی با درخواست از مردم هرمزگان برای همکاری بیشتر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عنوان کرد: هرمزگان در پیک شدیدی از شیوع بیماری کرونا قرار دارد و تعداد موارد ابتلا در استان، بسیار افزایش یافته است و در این شرایط نظارت بر افراد بسیاری که در قرنطینه هستند، بسیار سخت است و همچنین این شرایط موجب خستگی کادر درمان شده است و تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، می توان از این وضعیت خارج شد.

وی با تاکید بر لزوم ماندن در خانه و خودداری از حضور در تجمعات، ادامه داد: بازاریان و اصناف نیز به طور جدی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمپ طولانی مدت خواهند شد.

استاندار هرمزگان با تشکر و قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان و بهداشت، افزود: این عزیزان با مجاهدت و فداکاری در خط مقدم مقابله با کرونا در حال تلاش شبانه‌روزی هستند و از همه مردم می‌خواهیم همکاری و رعایت کنند تا شرایط هرمزگان بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز