خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار همدان اعلام کرد؛

حریق در کارخانه سیمان هگمتان و قطعی برق عوامل کمبود سیمان در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۰۸۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان مشکل کمبود سیمان در این استان را ناشی از نابودی مقداری سیمان در شرکت کارخانه سیمان «هگمتان» در پی حریق و مسائلی مانند کمبود برق اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از همدان، فرهاد فرزانه در حاشیه بازدید از پروژه های نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در استان همدان هم اکنون در حال اجرا است، اظهار کرد: تمام تلاش این است که بتوانیم پروژه های عمرانی و زیرساختی استان همدان را با توجه به اهمیت و اولویت و بر اساس میزان اعتبارات دسته بندی کرده و کارهای عمرانی و اجرایی را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه بر این اساس حدود ۹۰ پروژه شاخص و مهم را به عنوان پروژه های پیش رو شناسایی کرده ایم، مطرح کرد: این پروژه ها در دست تکمیل بوده و درحوزه های راه، بیمارستان و بخش های مختلف در حال پیش روی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه پیگیر به انجام رسیدن این پروژه ها هستیم، عنوان کرد: سال‌های سختی را به لحاظ تحریم ها و کمبود نقدینگی پشت سر گذاشتیم اما تلاش مدیران به صورتی بود تا خللی در اجرای این پروژه‌ها اتفاق نیفتد.

فرزانه در این راستا به پیش روی پروژه های اداره نوسازی استان همدان نیز اشاره کرد و افزود: در اوایل مردادماه سال جاری چند اتفاق افتاد که از جمله آن ها می توان به مسئله کمبود برق اشاره کرد که روی تامین سیمان اثرگذار بود.

وی در این زمینه ادامه داد: تامین سیمان یک مشکل ملی بود اما متاسفانه در هفته های اخیر نیز چالش هایی در این زمینه به سبب مشکل برق رخ داد که البته این موضوع نیز کشوری بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه به مرور امید است با شرایط پیش آمده و هماهنگی های به عمل آمده برای کمبود سیمان، تلاش شود تا اجرای پروژه های بزرگ استان همدان با خلل روبرو نشوند، به پروژه های بزرگی در سازمان نوسازی مدارس استان نیز اشاره کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا در کنار پیمانکاران باشیم تا مشکل تامین سیمان آن ها حل شده و پروژه های عمرانی استان همدان نیز در مسیر پیش روی قرار گیرند.

فرزانه در بخش پایانی سخنان خود به مشکل در شرکت سیمان هگمتان اشاره کرد و افزود: اتفاق ناگوار آتش سوزی که در شرکت سیمان هگمتان افتاد باعث شد مقداری از سیمان استان را از دست دهیم.

وی گفت: در حال حاضر میزان تقاضا و میزان عرضه به دلیل این مشکلات متعادل نیست اما امیدواریم با حل مسئله برق، محدودیت برای کارخانه های کل کشور برداشته شود و سیمان هگمتان نیز به مدار برگشته و با این روند شاهد حل مشکل تامین سیمان در استان همدان باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز