خبرگزاری کار ایران

پایان مرحله نخست مرمت عمارت تاریخی معتمدی در آرادان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۵۶۱

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار از پایان مرحله نخست مرمت عمارت معتمدی در شهرستان آرادان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از سمنان، مهوش کمالی افزود: مرمت عمارت معتمدی با انجام کار ساخت و تعویض در و پنجره‌ها، سفیدکاری، اجرای سیستم روشنایی، گاز شهری، آب و ... اجرا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار تصریح کرد: پس از مرمت و آماده‌سازی کامل این عمارت تاریخی، نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان در این مکان مستقر خواهد شد.

کمالی اضافه کرد: این خانه 243 متر زیربنا دارد و متعلق به "محمدرضا معتمدی" مالک روستای علی‌آباد در حدود 100 سال گذشته است.

وی گفت: خانه معتمدی به سبک خانه‌های ایرانی، در دوره پهلوی ساخته شده و در روستای علی‌آباد آرادان واقع شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار افزود: بر اساس متون باقیمانده از سفرنامه ناصرالدین‌شاه، اردوان اسم قدیم آرادان بوده است که از نام اردوان اشکانی مشتق شده و پس از گذشت زمان به لفظ آرادان مبدل شده است.

وی بیان کرد: امامزاده علی‌اکبر(ع) با قدمت ایلخانی، امامزاده شاه سلطان نظر (ع)، بازار تاریخی، تپه تاریخی شاه نظر، مسجد جامع و حسینیه، کاروانسرای ده نمک، روستای هدف گردشگری پاده و مناطق نمونه گردشگری رامه و قالیباف و...از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آرادان هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز