خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت استفاده از بی حسی ها و داروهای تقویتی پس از انجام واکسیناسیون

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۴۵۹

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این مطلب که هرکس واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده مجاز به مصرف هر نوع " بی حسی " و داروهای " تقویتی " نیست، مطلبی غیر واقع و بی پایه و اساس است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فاطمه نوروزیان با اعلام اینکه در چند روز گذشته متنی در فضای مجازی با عنوان اینکه هر کسی که واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده مجاز به مصرف هر نوع " بی حسی " و  داروهای " تقویتی " نیست، زیرا باعث مرگ می شود منتشر شده است گفت: این مطلب غیر واقع و بی پایه و اساس است.

نوروزیان با اعلام اینکه متاسفانه عده‌ای از افراد با انتشار اکاذیب نه تنها کمکی به وضعیت موجود نمی کنند بلکه با تشویش اذهان عمومی، ایجاد رعب و وحشت به استرس های موجود در جامعه دامن می زنند، گفت: در بخشی از این شایعه ذکر شده که مصرف بی حسی موضعی حتی در حد مراجعه به دندانپزشک می تواند باعث مرگ شود و در قسمتی دیگر عنوان شده که مصرف ویتامینها باعث تقویت ویروس می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه هیچ کدام از این مطالب انتشار یافته پایه و اساس علمی ندارد بلکه زائده افکار بیمار عده ایست که به جای تشویق افراد به انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای قطع زنجیره انتقال و سلامت عمومی با نشر اخبار غیر واقع باعث افزایش استرس در جامعه می شوند. گفت: از تمامی هم‌استانی‌های عزیز تقاضا داریم که آخرین اطلاعات و اخبار در خصوص کرونا را از  تنها از رسانه‌های جمعی معتبر و سایت و کانال‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دریافت نمایند و مادامی که از صحت و سقم یک مطلب منتشر شده در فضای مجازی مطمئن نیستند آن را انتشار ندهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز