خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با یک فعال صنفی بی‌شناسنامه‌ها مطرح شد؛

واکسن نزدند چون کارت ملی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۴۴۴

زهره صیادی از وضعیت دشوار بی‌شناسنامه‌ها در سیستان و بلوچستان می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در استان سیستان و بلوچستان به دلیل وخامت اوضاع کرونا و شیوع گسترده ویروس دلتا، در واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف تا حدود ۵۰ سال اقدام شد اما به گفته زهره صیادی (فعال اجتماعی) آنهایی که شناسنامه نداشتند نتوانستند واکسن بزنند.

او که مدتی است از نزدیک اوضاع را رصد می‌کند، می‌گوید: تلاش ما برای واکسیناسیون بی‌شناسنامه‌ها تا امروز به جایی نرسیده؛ این گروه انبوه چون کارت ملی و شماره ملی ندارند از ثبت در سامانه مربوطه و واکسیناسیون جا ماندند. این در حالی است که تعدادی از آنها بر اثر ابتلا به ویروس دلتا جان خود را از دست داده اند.

صیادی با بیان اینکه دولت باید مکانیزمی برای تزریق واکسن به این جمعیت انبوه و در معرض خطر در دستور کار قرار دهد؛ اضافه می‌کند: این هموطنان بی‌شناسنامه عموماً وضع مالی نامناسبی دارند. بیشتر در مشاغل غیررسمی و در معرض ابتلا به ویروس، مشغول به کار هستند. خانواده‌های بسیاری را می‌شناسم که شناسنامه ندارند و در تامین هزینه‌های درمان کرونا ناتوان هستند.

به گفته وی، این خانواده‌ها در صورت ابتلا به کرونا، قادر به خرید داروهای بسیار ساده نیستند و دقیقاً همین افرادی که جزو ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند از واکسیناسون جا مانده اند.

او تاکید می‌کند: واکسیناسیون همه شهروندان کشور، وظیفه‌ای حاکمیتی است و دولت باید در پیشگیری و درمان کرونا هیچ استثنایی بین گروه‌های مختلف مردم قائل نشود. این مردم بی‌شناسنامه هم شهروندان این مملکت هستند و فکر می‌کنم لااقل به اندازه یک واکسن کرونا که دیگر سهم داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز