خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاددانشگاهی فارس خبرداد:

پیشرفت بالای ایجاد مرکز پژوهشی درمانی ناباروری و سرطان در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۴۳۶

رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: شاخص‌ترین اقدامات جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌های فناورانه و دانش‌بنیان است که در این راستا، طبق برنامه توسعه سال ۹۷ و منطبق با سیاست‌های کلان در خصوص تخصصی شدن فعالیت‌ها تدوین شد.

به گزارش ایلنا، مظاهر بابایی در چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران افزود:  با توجه به سوابق این واحد در حوزه‌های علوم انسانی و ژنتیک و فعالیت‌های فناورانه و متناسب با ظرفیت‌های موجود در استان فارس، تلاشی هدفمند برای ارتقای جایگاه این نهاد در استان آغاز شد.

بابایی با یادآوری اینکه گام‌های اول در حوزه گیاهان دارویی معطوف به اصلاح بذر و ژنتیک و استخراج ماده مؤثر شد، خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته و با حمایت جهاددانشگاهی کشور و مسئولان استانی و البته به همت جهادگران دانشگاهی فارس، راه‌اندازی خط عصاره گیری گل محمدی، دنبال شد و  این طرح در سال ۹۹ به‌عنوان یک طرح ملی فناورانه از سوی جهاددانشگاهی مصوب شد.

به گفته وی در حال حاضر بخش‌های اداری، تأمین زمین و بخشی از سرمایه‌گذاری مورد نیاز محقق شده و اگر تخصیص اعتبارات لازم به‌موقع انجام شود، امید است که فاز اول خط تولید فروردین سال ۱۴۰۱، آغاز به کار کند.

بابایی با اشاره به  فعالیت در راستای تمرکز زدایی در جهاد دانشگاهی فارس عنوان کرد: فعالیت در بخش گیاهان دارویی، با مرکزیت شهرستان داراب و بخش لایزنگان که بزرگ‌ترین مزرعه دیم گل محمدی جهان را در خود جای داده اند  دنبال شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس یکی دیگر از مشکلات این نهاد را موانع ایجاد شده بر سر راه تدام فعالیت مرکز تحقیقات گیاهان دارویی مستقر در شهر جدید صدرا اعلام و ابراز امیدواری کرد که با همدلی مسئولان، مشکلات ایجاد شده مرتفع شود.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در بخش دیگر صحبت هایش  با اشاره به جایگاه شیراز و فارس به‌عنوان یکی از قطب‌های پزشکی کشور و منطقه، ابراز کرد: در این راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های مطلوب، موضوع ایجاد مرکز پژوهشی درمانی ناباروری و سرطان، به‌عنوان یک هدف دنبال شد و بعد از بررسی فرآیندها، ساختمانی ۵ طبقه برای این مهم اختصاص یافت.

بابایی افزود: ۸۰ درصد این  پروژه تکمیل شده است و باید تجهیزات مورد نیاز نیز تأمین و نصب شود و امید است با تخصیص بهینه اعتبارات و حمایت مسئولان استانی، بهمن امسال این پروژه آماده بهره‌برداری باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت نیروی انسانی و سرمایه مورد نیاز از اعتبارات داخلی و درآمدهای اختصاصی جهاد دانشگاهی در این بخش تأمین شده است خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این مرکز، ظرفیتی عظیم در حوزه پزشکی در فارس و جنوب کشور ایجاد خواهد شد که قابلیت ارائه خدمات مطلوب به هموطنان و حتی متقاضیان خارج از کشور را دارد.

بابایی اضافه کرد: در موضوع طرح ملی مشاغل خانگی، فارس که عهده‌دار آموزش ۳ هزار نفر شده، کار را از نیمه دوم سال ۹۹ آغاز کرده و تاکنون اقدامات موثری را انجام داده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس، با اشاره به اقدامات فرهنگی اثرگذار اجرا شده طی یکسال اخیر و تلاش برای توسعه ارتباط و تعامل با دانشگاه‌های مختلف، گفت: فعال کردن سازمان دانشجویان و راه‌اندازی مجدد انتشارات جهاددانشگاهی و  ایجاد خبرگزاری علم و فرهنگ (سینا) نیز در این راستا انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز