خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی:

آئین تحلیف شورای ششم شهر شیراز برگزار شد/مهدی طاهری رئیس شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۹۶۹

با حضور مقام‌های ارشد استان فارس و شهرستان شیراز، مراسم تحلیف اعضای دوره ششم شورای شیراز، برگزار شد.

به گزارش ایلنا از شیراز صبح پنجشنبه ۱۴ مرداد و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری و شماری از مقام‌های ارشد فارس و فرماندار و جمعی از مدیران شهرستانی، مراسم تحلیف و ادای سوگند ۱۳ عضو دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه مشورت این است که انسان صحبت‌های مختلف را بدون هیچ غرض و پیش داوری بشنود و بهترین را انتخاب کند، خواستار تقویت روحیه مشورت به عنوان یک اولویت مهم شورای ششم شیراز شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در این آئین با بیان اینکه با مشورت، خدواند افراد را به بهترین کارها هدایت می‌کند، گفت: مشورت کردن روحیه می‌خواهد و گاهی ممکن است یک نفر عضو شورا باشد اما تک روی کند و این با مشورت هماهنگ نیست.

امام جمعه شیراز همچنین خاطرنشان کرد: از شورای جدید توقع دارم که نگاه مشورتی فرهنگی را از بنده دریغ نکنند.

آیت‌الله دژکام ابراز امیدواری کرد که شورای جدید شهر شیراز توفیقات خوبی در راستای اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی کسب کند و مردم ما از تلاش آنها خشنود باشند.

از هر اقدام قانونی شوراها در سراسر استان حمایت قاطع می شود

استاندار فارس نیز در این آیین گفت: اغلب مسئولان ارشد استان در اقدامی نادر به این مراسم آمدند تا این شورا با همدلی و هم افزایی در گام اول کار خود را آغاز کند.

عنایت الله رحیمی افزود: قطعا در طول چهار سال گذشته شهرداران،شوراها و دهیاران سراسر استان فارس خدمات خوبی برای این دیار داشته‌اند که باید از آنها تقدیر کرد.

وی ادامه داد: امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ نیز تحلیف شوراهای شهر و روستاهای سراسر استان برگزار خواهد شد که امیدواریم آنها از این فرصت خدمت استفاده و نظام اسلامی را بر پایه مردم سالاری دینی تقویت کنند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین اقدام کنونی شورا انتخاب شهردار است که انتظار می رود شهرداری کارآمد انتخاب کنند که به نفع مردم و شهر باشد.

آئین تحلیف شورای ششم شهر شیراز برگزار شد/مهدی طاهری رئیس شد

استاندار فارس با تاکید به اعضای جدید شوراهای سراسر استان که برنامه ریزی داشته باشند گفت: اعضای جدید شوراها به آینده‌ای به بلندای نگاه خود بنگرید و آسیب های گذشته را بشناسند که تکرار نشود و از نهاد شورا نیز صیانت کنند و منافع عمومی را به منافع خصوصی ترجیح دهند که این موضوع امر مهمی است که باید به آن توجه جدی شود.

استاندار فارس گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این شورا باید ساماندهی اطراف حرم مطهر حرم شاهچراغ (ع) باشد که انتظار می رود اعضای جدید ششمین دوره این شورا به این مهم دقت زیادی داشته باشند.

فرماندار شیراز در این مراسم با بیان اینکه انتخابات یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی در حوزه سیاسی-اجتماعی است، گفت: اگرچه برگزاری ٤٠ دوره انتخابات در ایران دارای شرایط خاصی بوده اما ششمین دوره انتخابات شورای شهر و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شرایط ویژه تری برگزار شد.

محمدرضا امیری با بیان اینکه حاکمیت بیماری کرونا بسیاری از ابعاد انتخابات از جمله مشارکت مردمی، همکاری نیروی انسانی و تامین امکانات و تجهیزات را تحت‌الشعاع قرار داد، افزود: افزایش هزینه‌های ناشی از این بیماری نیز به سهم خود در این باره تاثیرگذار بود.

فرماندار شیراز همچنین با اشاره به اینکه شاهد مشارکت ٣٢ درصدی مردم شیراز در این انتخابات بودیم، تصریح کرد: با بررسی میدانی تلاش شد تا نقایص گذشته به حداقل برسد.

امیری اظهار کرد: آنچه که برای انتخابات به صورت تمام الکترونیک برای شهر شیراز پیش‌بینی شده بود، در روز انتخابات با اختلالاتی مواجه شد و حدود یکساعت انتخابات به شکل آفلاین و دستی برگزار شد و این وضعیت موجب شد تا با مشکل در اعلام نتیجه انتخابات به صورت تفکیکی مواجه شویم.

فرماندار شیراز، همچنین از خدمات شوراهای شهرستان شیراز در دوره پنجم بابت عمران و آبادانی شهر و روستاها، قدردانی کرد.

در ادامه هیات رئیسه شورای شهر شیراز برای یک سال آینده انتخاب شدند که با رای اکثریت اعضای این نهاد ، مهدی طاهری بعنوان رئیس جدید شورای شهر شیراز انتخاب شد.

آئین تحلیف شورای ششم شهر شیراز برگزار شد/مهدی طاهری رئیس شد

احسان اصنافی بعنوان نائب رئیس ،منشی اول افسانه خواست خدایی، مهدی نصیری بعنوان منشی دوم، علی اکبر سلطانی بعنوان سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز انتخاب شدند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز