خبرگزاری کار ایران

فرماندار قزوین:

هیچ مورد ابطال و بازشماری در شهرستان قزوین نداشتیم/ نگرش طایفه‌ای در بررسی مصوبات تاثیر ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۸۹۷

فرماندار قزوین گفت: در انتخابات شورای شهر قزوین شش نفر اعتراض کرده بودند که یک نفر از آن‌ها با سماجت اصرار داشت که پاسخ قانونی برای وی ارائه شود و در مجموع در شهرستان قزوین ابطال و بازشماری نداشتیم و انتخابات در سلامت کامل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد شفیعی در جلسه آغاز به کار اعضای ششمین دوره شورای شهر قزوین که صبح امروز - پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه - در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، گفت: در روند انتخابات نهایت تعامل و همکاری بین هیئت اجرایی و نظارت صورت گرفت، مراجع چهارگانه دارای نظرات مشورتی بودند و اعضای هیئت اجرایی نظر نهایی را ارائه می‌دهند.

فرماندار قزوین افزود: جزء شهرستان‌هایی بودیم که همواره مورد تشویق وزارت کشور قرار ‌گرفتیم و تمام ۲۹ مرحله به خوبی اجرا شد.

وی ابراز کرد: در روز انتخابات در هیچ کجا دچار کمبود تعرفه نبودیم، به جز  یک روستا که در حدود ۳۵ دقیقه وقفه ایجاد شد، یک نارسایی و جفاکاری از سوی کشور برای ۸ استان اتفاق افتاد و ۹۸۴ صندوق را باید تا چهار تا پنج صبح پیکربندی می‌کردیم که با لطف خدا به رغم اینکه موارد مورد نیاز دیر در اختیار ما قرار گرفت توانستیم پیکر بندی را انجام دهیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: ۵۶ جوان نخبه فناوری اطلاعات را فراخوان زده بودیم که در اجرای امور توانستند تا هفت صبح کلیه شعبات را پیکر بندی کنند و صرفا یک مورد با تاخیر مواجه شد.

وی اظهار کرد: از نظر قانونی تا ساعت ۱۲ شب مجاز به ادامه رای گیری بودیم که البته بنا بر اعلام قبلی فرآیند انتخابات تا دو بامداد تمدید شد و در برخی شعب محدود رای گیری تا سه بامداد نیز ادامه داشت و امروز برای شورای ششم آرزوی موفقیت داریم و از تلاش‌های دوره پنجم نیز تشکر می‌کنیم.

شفیعی بیان کرد: در هیأت تطبیق تمام مصوبات شورای شهر توسط چند نهاد از جمله فرمانداری با قانون تطبیق می‌شود که در دوره پنجم مغایرت‌ها بیشتر از دوره‌های گذشته بود و طبق قانون موارد در شورای حل اختلاف با حضور برخی از مسئولان مورد بررسی قرار می‌گیرد و طی سه سال گذشته ۷۰ درصد از مغایرت‌ها تایید شد که بیشترین میزان تاییدها بود.

وی گفت: اگر در هر جایی در مصوبات یک سر سوزن مغایرت با قانون باشد آن را در نظر می‌گیریم؛ چرا که حق الناس و حقوق مردم است و در مواردی که موضوعات طایفه‌ای یا سفارش افراد مطرح بود آنها را در نظر نگرفتم.

این مسئول ابراز کرد: در شهر قزوین هشت نفر  خواستار  در اختیار قرار دادن نتایج آرای صندوق‌ها  بوده و شش نفر اعتراض کرده بودند که یک نفر از آنها با سماجت اصرار داشت که پاسخ قانونی برای وی ارائه شد و در مجموع در شهرستان قزوین ابطال و بازشماری نداشتیم و افراد منتخب با قاطعیت منتخب هستند.

وی بیان کرد: البته صرفا در چند روستا بازشماری آرا داشتیم که جزئی بوده و در اصل نتیجه تغییر زیادی ایجاد نکرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز