خبرگزاری کار ایران

رشد ۱۵ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۸۹۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: جوجه ریزی در مرغداری‌های استان در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه خمسه با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی جوجه ریزی در استان گفت: مرغداری‌های استان در این مدت یک میلیون و ۳۸۷ هزار قطعه نسبت به زمان مشابه سال قبل بیشتر جوجه ریزی داشته اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: آمار جوجه ریزی مرغداری‌های استان نشان می‌دهد نه تنها با کمبود تولید مرغ روبرو نیستیم بلکه تولید مازاد نیز داریم.

او اظهار داشت: با وجود مازاد تولید به دلیل اختلاف قیمت مرغ در داخل و خارج از استان و فعالیت دلالان به منظور خریداری مرغ و فروش آن در خارج از استان برخی اوقات شاهد اخلال در عرضه و کمبود مرغ در فروشگاه‌ها و بازار بوده ایم که تلاش شده با هم افزایی بین نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط شامل جهاد کشاورزی، دامپزشکی، تعزیرات، سازمان صنعت معدن و تجارت، اتحادیه مرغداران، نیروی انتظامی و دستگاه قضا با متخلفان برخورد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: مرغداری‌های قزوین توان تامین ۱۰۰ درصدی نیاز بازار استان به مرغ را دارند و برنامه ریزی شده تا روزانه حدود ۱۰۰ تن مرغ در اختیار مراکز عرضه قرار بگیرد و به همین منظور همکاران ما در جهاد کشاورزی به صورت شبانه روزی با حضور در مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها نسبت به تامین گوشت مرغ گرم به مقدار تعیین شده برای مصرف روزانه مردم استان نظارت دارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز