خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان:

کلاهبردار اینترنتی در قزوین دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۶۳۹

رئیس پلیس فتای استان قزوین از کشف پرونده کلاهبرداری که با استفاده از نرم افزار رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروند قزوینی کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتا استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل ا ز روابط عمومی پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدعلی فرهودی گفت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قزوین قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان قزوین ادامه داد: شاکی پرونده در تحقیقات اولیه اظهار داشت من دارای یک فروشگاه اینترنتی هستم و افراد با ثبت سفارش و واریز وجه اقدام به خرید می‌کنند و من کالا را از طریق پیک یا تحویل به آژانس برایشان ارسال می‌کنم و مدتی پیش شخصی اقدام به ثبت سفارش نمود و رسید واریز وجه را برایم ارسال کرد و کالا را تحویل پیک دادم تا تحویل مشتری دهد و پس از تحویل کالا متوجه شدم رسیدی که آن شخص برایم ارسال کرده جعلی بوده و ازمن  کلاهبرداری شده است که درخواست رسیدگی دادم.

وی عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی پرونده و انجام اقدامات تخصصی و پلیسی رد متهم را در فضای مجازی دنبال و متهم را در یکی از شهرهای حاشیه قزوین شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل کردند.

این مقام انتظامی استان قزوین گفت: متهم با مشاهده مدارک و مستندات موجود به بزه ارتکابی اعتراف کرد و پس از تحقیقات تکمیلی به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی با اشاره به فعالیت کلاهبرداران در فضای مجازی به کاربران و مالکین فروشگاه‌های اینترنتی توصیه کرد: کاربرانی که قصد انجام خرید اینترنتی دارند از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند و چنانچه قصد خرید کالای دست دوم در نرم افزارهای آگهی مانند دیوار و شیپور دارند، قبل از اطمینان از صحت آگهی هیچ‌گونه وجهی تحت عنوان بیعانه پرداخت نکنند و مالکین فروشگاه‌های اینترنتی نیز پس از واریز وجه از سوی مشتریان حساب بانکی خود را بررسی کرده و پس از تایید واریز وجه اقدام به ارسال کالا کنند.

فرهودی خاطرنشان کرد: پلیس فتا با تمام توان آماده خدمت رسانی در فضای مجازی بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با جرائم و تخلفات در این فضا مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز