خبرگزاری کار ایران

افزایش ۴ برابری انجام سی تی اسکن ریه در بیمارستان قشم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۴۴۸

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم از افزایش ۴ برابری انجام سی تی اسکن ریه در این مرکز درمانی خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مریم هروآبادی گفت: با افزایش آمار مبتلایان کرونا و نیاز به انجام سی تی اسکن ریه، مراجعه به بخش رادیولوژی با جهشی بی سابقه مواجه شده است.

وی تصریح کرد: در موج پنجم آمار مراجعین مرتبط با کرونا روزانه به بیش از ۸۰ نفر مراجعه سرپایی رسیده که نسبت به ماه های ابتدایی سال با مراجعه روزانه ۲۰ بیمار، افزایش چهار برابری مراجعات نمایان است.

هروآبادی افزود: از تعداد افرادی که به صورت سرپایی مراجعه می کنند، پس از انجام سی تی اسکن ریه، حدود ۵۰ درصد آنها بستری می شوند که این آمار بیانگر بارسنگین پیک پنجم کرونا بر دوش کادر درمان بیمارستان قشم است.

رئیس بیمارستان قشم ضمن تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت ها در جهت خدمت رسانی به مردم اظهار کرد: در یک ماه اخیر بیش از یک هزار و ۸۰۰ مورد سی تی اسکن ریه در سه شیفت کاری انجام شده که در مقایسه با ماه های قبل این آمار بی سابقه است.

هروآبادی با اشاره به خدمات انجام شده در بخش رادیولوژی بیان کرد: در چهار ماه نخست سال جاری بیش از ۱۱ هزار خدمت در حوزه های رادیوگرافی، سی تی اسکن، سونوگرافی و ماموگرافی انجام شده است.

وی همچنین در رابطه ویروس جهش یافته هندی موسوم به دلتا نیز افزود: علایم اولیه شبیه سرماخوردگی است و آبریزش بینی، گلودرد و احتقان بینی مهمترین علائم ابتلا به کرونای هندی به شمار می‌رود که در صورت مشاهده این علائم  باید احتیاطات لازم در ارتباط با سایر اعضای خانواده رعایت شود.

هروآبادی با بیان اینکه افراد در صورت تشدید علایم حتماً به مراکز درمانی مراجعه کنید تا دوره طلایی درمان را از دست ندهند گفت: علیرغم تکمیل ظرفیت بخش های بستری بیماران کرونایی، مدیریت لازم در جهت خدمت رسانی هر چه بهتر و بیشتر صورت گرفته است و درمان های لازم توسط تیم پزشکی به سرعت صورت خواهد گرفت.

وی در پایان از تمامی مردم درخواست کرد تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و خودداری از تجمعات و دورهمی ها، در قطع زنجیره ویروس کرونا یاریگر کادر درمان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز