خبرگزاری کار ایران

امدادرسانی اورژانس قزوین در منطقهٔ صعب‌العبور جان بیمار را نجات داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۴۱۵

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: پرسنل اورژانس قزوین برای نجات جان بیمار سکته مغزی در مناطق صعب العبور الموت حضور یافته و پس از 8 ساعت ماموریت را به پایان رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، سهیل سلطانی گفت: تماسی که ساعت 8،30 صبح با مرکز ارتباطات اورژانس گرفته شد، حاکی از این بود که خانم ۶۴ ساله‌ای در میان کوه‌های الموت به‌دلیل سکته مغزی دچار بی حسی در اندام‌ها و مشکل در تکلم شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین ادامه داد: پس از این تماس، کارشناسان پایگاه معلم‌کلایه به سرعت عازم محل موردنظر روستای زواردشت در کوه‌های خشچال شدند؛ اما پس از طی قسمتی از مسیر با آمبولانس، به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، قادر به ادامهٔ مسیر با آمبولانس نبودند و به ناچار باقی مسیر تا رسیدن به بیمار را با قاطر طی کردند.

وی عنوان کرد: کارشناسان اورژانس پس از رسیدن به بیمار، به سرعت اقدامات درمانی را برای وی آغاز کردند و خوشبختانه پس از مدتی بیمار رو به بهبودی رفت و پس از آن بیمار را به صورت فیکس بر روی لانگ (تخته بلند جهت انتقال بیمار) جهت اعزام به بیمارستان، با طی مسافتی سه ساعته به آمبولانس اورژانس منتقل کردند و در  نهایت بیمار به بیمارستان بوعلی سینا منتقل شده و پرسنل اورژانس . پس از ۸ ساعت به پایگاه محل خدمت خود باز گشتند.

سلطانی گفت: به دلیل بدی آب و هوا و شرایط جوی و اینکه بیمار در میان کوه‌ها بوده و نقطهٔ مشخصی برای وی اعلام نشده بود، اعزام کارشناسان اورژانس با پرواز هوایی به محل موردنظر مقدور نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز