خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان اردبیل: 

اهمیت رسانه در رفع معضلات اجتماعی / تهیه اطلس جرائم از ضروریات کار فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۳۳۱

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: رسانه ها در ریشه یابی و حل آسیب های اجتماعی و جرائم نقش ویژه ای را ایفا می کنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام وحید مهدوی راد عنوان کرد: رسانه‌ها در ریشه یابی و کمک به حل آسیب‌های اجتماعی و جرائم نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند. در مبارزه با فساد و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی فرماندهی میدانی مورد نیاز است.

وی با اشاره به این که تهیه اطلس جرائم از ضروریات کار فرهنگی است اذعان کرد: دست یابی به آمار و اطلاع از وضعیت موجود، راه مهم تدوین برنامه های موثر و کارآمد برای تحقق اهداف متعالی است و تا زمانی که نوع جرائم و آسیب‌های نقاط مختلف استان و شهرها مشخص نشود، نمی توان پیگیری هدفمند را صورت داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به این که در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیازمند کار جهادی و تلاش مضاعف هستیم، ادامه داد: باید مجمع مشورتی متشکل از اصحاب رسانه، اساتید صاحب نظر و مسئولان قضایی و اجرایی در خصوص نوع پیام و محتوای آن، تکنیک های تولید و انتشار، هم اندیشی مستمر داشته باشند و جامعه به یک فهم مشترک از پیشگیری در حوزه های اجتماعی و فرهنگی دست یابد.

مهدوی راد با تاکید بر ضرورت مردمی شدن فعالیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: هر جا مردم وارد میدان شوند کارهای بزرگتری به ثمر می نشیند لذا در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیازمند بازبینی بنیادین برای مردمی شدن آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز