خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان خبر داد:

پیش بینی برداشت 330 هزار تن انگور از باغات قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۳۱۵

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته از 32 هزار هکتار باغ انگور قزوین 330 هزار تن انگور تولید خواهد شد که حدود 70 درصد آن به کشمش تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مجید اسماعیلی گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته از 32 هزار هکتار باغ انگور قزوین 330 هزار تن انگور  تولید خواهد شد که حدود 70 درصد آن معادل 50 هزار تن به کشمش تبدیل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: با این میزان تولیدات استان قزوین رتبه نخست تولید کشمش و رتبه دوم تولید انگور کشور را به خود اختصاص داد هاست.

وی عنوان کرد: در مجموع 30 درصد از انگور استان نیز در قالب آبغوره، تازه خوری، شیره و سرکه استفاده می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: در استان قزوین بیش از واحد فرآوری انگور و تولید کشمش وجود دارد کخ بیشتر تولیدات آن به کشورهایی از جمله روسیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی صادر می‌شود.

اسماعیلی گفت: بخش زیادی از کشمش صادراتی استان به دلیل نداشتن برند مطرح تحت عنوان‌های مختلف صادر می‌شود؛ از این رو در حال تلاش هستیم تا کشمش تاکستان در قالب یک برند صادر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز