خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

سرقت و اعتیاد جزء اولویت‌های استان قزوین در پیشگری از وقوع جرم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۷۴۴

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: در استان سرقت، اعتیاد، مواد مخدر، نزاع، درگیری و طلاق پنج موردی هستند که در اولویت قرار دارند که لازم است با استفاده از نظر کارشناسانه توسط دستگاه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان در نشست کارگروه پیشگیری از وقوع جرائم و دعاوی که صبح امروز برگزار شد، گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم برنامه‌های در قالب کوتاه مدت تا بلند مدت در نظر گرفته شده؛ همچنین شناسایی و پیش بینی جرائم و بسترهای وقوع آن‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: در پیشگیری از  وقوع جرم صرفا یک بخش دخیل نیست؛ بلکه این امر موضوعی فراسازمانی است و برای تحقق باید دستگاه‌های مختلف از جمله قضایی، انتظامی و اجرایی با یک دیگر همکاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: در سند تحول قوه قضاییه افزایش رضایت مردم و رسیدن به نقطه مطلوب مد نظر است و در آن هفت ماموریت مطرح شده که رسیدن به آن‌ها امری فرا قوه‌ای بوده و باید سازمان‌های مختلف همکاری داشته باشند.

این مقام قضایی استان قزوین افزود: در قانون بیش از دو هزار عنوان مجرمانه تعریف شده که برای پیشگیری از آن‌ها باید اولویت‌های کمی به معنای جرائمی که بالاترین میزان وقوع را دارند و اولویت‌های کیفی مانند زمین خواری، تصرفات اراضی و چک های برگشتی درنظر گرفته شود.

فولیان اظهار کرد: در استان قزوین سرقت، اعتیاد، مواد مخدر، نزاع، درگیری و طلاق پنج موردی هستند که در اولویت قرار دارند.

وی تاکید کرد: لازم است در راستای کاهش آمار جرم، دستگاه‌های اجرایی با نگاه کارشناسی برای کاهش وقوع جرائم و دعاوی اولویت دار استان راهکارهای پیشگیرانه ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز