خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

بیمارستان‌های قزوین جای سوزن انداختن ندارد/ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ارتقای سطح بهداشت و درمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۷۲۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر در استان 650 تخت بیمار کووید داریم و در کنار آن بیش از ۸۰ درصد ظرفیت تخت‌های ما نیز بیماران عادی هستند و میزان بستری‌ها افزایش قابل توجهی داشته به طوری که در بیمارستان‌های استان جای سوزن انداختن نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار در جمع خبرنگاران استان گفت: در مقابله با کرونا در کنار نظارت، آموزش و فرهنگسازی جامعه ضرورت دارد، هر جا اخلاق و فرهنگ را رعایت کردیم موفق می‌شویم؛ در حال حاضر رعایت پروتکل‌ها  از ۷۹ به ۳۹ رسیده که باید به طور مجدد مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: طی هفته گذشته استان تهران یک هفته تعطیل شد اما به دلیل نبود نظارت‌های لازم  ۱۷ هزار خودرو و ۵۰۰ هزار نفر از تهران خارج شدند، باتوجه به اینکه در شرایط خوبی قرار نداریم  برای فروکش کردن بیماری باید حتما دو هفته تعطیلی کامل با حضور تیم‌های نظارتی و انتظامی اجرایی شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در استان 650 تخت بیمار کووید داریم و در کنار آن بیش از ۸۰ درصد ظرفیت تخت‌های ما نیز بیماران عادی هستند و میزان بستری‌ها بر اثر تصادف و نزاع افزایش قابل توجهی داشته  و در مجموع سه برابر شده  به طوری که در بیمارستان‌های استان جای سوزن انداختن نیست.

این مسئول ابراز کرد: در کنار نیازهای استان باید واقعیت‌ها نیز دیده شود که آیا باتوجه به شرایط امروز کشور منابع ساخت بیمارستان‌ها قابل تامین است یا نه؛ می‌توان از  ظرفیت بخش خصوصی و خرید خدمت در استان استفاده کرد.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد عقب ماندگی‌های استان به این دلیل است که به منابع خود اکتفا نکرده و باعث شده منابع را از دست بدهیم، در حال حاضر در شهرستان قزوین ولایت تنها بیمارستانی است که پس از انقلاب ساخته شده و سایر بیمارستان‌ها یا برای ما نیست یا زیرساخت‌های لازم را ندارد.

نامدار عنو‌ان کرد: پیش از این ارسال نامه وزیر بهداشت به رهبری باعث شد دستور ساخت قرارگاه‌ها در مقابله با کرونا صادر شود و انرژی مضاعف به جامعه تزریق شد، امیدواریم با دستور رئیس جمهور جدید نیز شاهد شرایط بهتر در کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز