خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین در پاسخ به پرسش ایلنا؛

صلاحیت‌ها با توجه به خدا، پیغمبر و آخرت بررسی شد/ مشکلات معیشتی طرح صیانت را به کمیسیون مشترک برد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۶۳۰

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: در روند بررسی صلاحیت‌ها در هیئت نظارت انتخابات شوراها، خدا، پیغمبر و آخرت را در نظر گرفته و رای دادم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه محمدبیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا درباره  صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و چرایی اولویت آن برابر اصل ۸۵ قانون اساسی ، گفت: طرح صیانت قطعا ضروری است  در نتیجه این امر کارشناسان مختلفی در کمیسیون حضور پیدا کرده و نظردهی می‌کنند، درحالی که در صحن صرفا یک نماینده از دولت اجازه حضور دارد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: در کمیسیون کارشناسان مخالف و موافق حضور پیدا کرده و مباحث را بررسی می‌کنند؛ اما در صحن فقط نمایندگان مخالف و موافق می‌توانند صحبت کنند؛ ضمن اینکه مصوبات کمیسیون نیز پس از  هر جلسه به صورت عمومی منتشر می‌شود و خبرنگار خانه ملت آن را انعکاس داده و از این طریق ارتباط با مردم نیز حفظ می‌شود.

وی عنوان کرد: به دلیل مشکلات معیشتی ، به اصل ۸۵ شدن این طرح رای دادیم،   یکی دیگر از دلایلی که به این طرح رای دادیم این است که وقتی خانم خانه داری  به دنبال گوشت مرغ است نباید شش ماه هر روز پیچ رادیو را باز کند و بشنود که بندهای طرح فضای مجازی را بررسی می‌کنند، قطعا ناراحت شده و زده خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: بحث‌های مهم و متعددی درباره اصل ۸۵ شدن طرح مطرح است، در مجلس امید و انتظار باید باید موارد صریح باشد و انتظار و مطالبه داریم کارها به طور قوی و با سرعت انجام شود و یکی از ابزارهای رسیدن به این هدف اصل ۸۵ است؛ بنابراین چرا از این ابزار استفاده نکنیم.

برگزاری ۱۵۰ ملاقات با رد صلاحیت شدگان شوراها

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر عملکرد هیئت‌های نظارت در انتخابات شوراها و رد صلاحیت‌ها و مهندسی انتخابات گفت: درباره مهندسی انتخابات می‌توانید از مردم سئوال کنید، آنها پاسخ شما را خواهند داد، ما نماینده اصلاح طلب شناسنامه دار را نیز تایید صلاحیت کردیم و این از دلایل صحت کار ما بود، همچنین اینکه پرونده‌ها را براساس مستندات بررسی کردیم یکی دیگر از دلایل صحت کار هیئت نظارت است.

محمدبیگی ادامه داد: در این دوره ۱۵۰ ملاقات با رد صلاحیت شدگان داشتیم که در هیئت‌های عالی نظارت استان بی‌نظیر بوده و به گفته خود افراد هیچ وقت سابقه نداشته، در دوره‌های گذشته رد صلاحیت شدگان اجازه ملاقات نداشتند اما این دوره با برخی بیش از 6 جلسه نشست و برخاست کردیم.

وی عنوان کرد: در حوزه هیأت نظارت من از اتفاقی که برای شهر بیدستان افتاد ناراحتم، نظر من در مورد این شهر رد همه آرا نبود و معتقد بودم صرفا متخلفان رد صلاحیت شوند؛ اما من یک رأی بیشتر نداشتم و نظر مجموعه نیز این نبود و در نهایت به هیأت نظارت مرکزی رفته و برگشت خورد؛ با اینکه می‌خواستیم جلوی خرید و فروش آرا را بگیریم این اتفاق نیفتاد، هر چند از نظر قانونی پیگیری خواهد شد و اسناد متخلفان جمع آوری شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس افزود: در روند صلاحیت‌ها خدا، پیغمبر و آخرت را در نظر گرفته و رای دادم؛ در مجموع نیز گروهی متشکل از نظرات مختلف بودیم و این دوره در حوزه نظارت موفق بودیم و درصد رد صلاحیت‌ها بالا نبود و تعداد زیادی را نسبت به سایر دوره‌ها تأیید  کرده  و در بین استان‌ها  در تعداد کم رد صلاحیت‌ها رتبه دوم را داشتیم، خیلی از افراد هم شرکت کرده اما توسط مردم رد شدند.

محمدبیگی درباره این سئوال که آیا هیئت نظارت اجازه ابطال صندوق‌ها و بازشماری آرا را با ارائه مستندات دارد و می‌تواند رد برخی از افراد در یک صندوق و تایید برخی دیگر در همان صندوق را داشته باشد، گفت: هیئت نظارت صرفا دستور می‌دهد که صندوق‌ها بازشماری شود یا نشود و در نهایت صندوق‌ها با حضور نماینده فرماندار  و دادگستری و مسئولین بازشماری می‌شود و بیش از ده مورد بازشماری داشتیم که در آنها به جز یک مورد تغییر زیادی حاصل نشد، از مدعیانی نیز خواسته بودیم مدارک و مستندات ارائه دهند که مدرکی نیاورده و در عمل شکایات برگشت خورد و بازشماری با آرای اولیه تطابق داشت و صرفا چند تعداد محدود بود که تغییری حاصل نمی‌کرد، در مجموع دستورهای زیادی برای بازشماری داده شد و خیال همه را راحت کردیم.

پلتفرم‌های خارجی تا جایگزینی نسخه داخلی فعال می‌مانند

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این جلسه درباره فیلترینگ و طرح صیانت اظهار داشت: چیزی به نام اجرای طرح فیلترینگ نداریم، ما قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی را داریم که پیش نویس آن رای آورده و قرار است قانون آن نوشته شود و از آنجایی که این یک طرح قانون گذاری است ممکن است حدود یک سال زمان ببرد و بعد از تصویب به شورای نگهبان رفته و به دولت ابلاغ شود که چیزی از فیلترینگ دیده نمی‌شود.

وی درباره ایجاد محدودیت در این طرح عنوان کرد: قانون یعنی چارچوب گذاشتن و ساختارمند کردن که در همه موارد ایجاد محدودیت می‌کند اما این محدودیت برای رسیدن به اهداف عالیه است؛ از این رو یک سری اما و اگرهایی گذاشته می‌شود و فعالیت‌ها در قالب آن قانون اجرا خواهند شد.

محمدبیگی گفت: ترس امروز نوجوانان و جوانان برای فیلتر شدن شبکه‌هایی که از آنها استفاده می‌کنند وجود ندارد و دولت موظف می‌شود زیرساخت‌های مربوط به پلتفرم‌ها را ارتقا داده و برخی خدمات که برای کشورهای خارجی است و در کشور اجرا می‌شود تا اجرای نسخه داخلی ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز می‌تواند به صورت قانونمند در کشور عمل کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز