خبرگزاری کار ایران

پُرشدن تخت‎‌های بیمارستانی مشهد توسط بیماران کرونایی غیربومی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۶۲۱

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش زیادی از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های مشهد از استان‌های همجوار پذیرش شده‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، زهرا نهبندانی رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش زیادی از بیماران بستری در مشهد از سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در استان و نیز استان‌های همجوار مانند سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و گلستان پذیرش شده‌اند.

وی افزود: تمامی کادر درمانی استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و نوبت واکسیناسیون گروه‌های سنی به متولدان قبل از ۱۳۴۵ رسیده است و این در حالی است که تزریق واکسن به باقی مانده گروه‌های واجد شرایط نیز در حال انجام است.

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در مجموع بیش از ۱۲ درصد از جمعیت افزون بر ۵ میلیون نفری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن دریافت کرده‌اند.

نهبندانی بیان کرد: بر همین اساس ۲۰ تا ۲۵ درصد از جمعیت واجد شرایط زیر پوشش این دانشگاه هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند که تصورات اشتباه، اعتقاد نداشتن به واکسن و ابتلا به کرونا از دلایل آن بوده است.

وی تصریح کرد: پیش از این میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در مبتلایان ۸۰ و بالای ۸۰ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۵۰ درصد بود که این میزان با انجام واکسیناسیون اکنون به ۲۶ درصد کاهش یافته است؛ افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند حداقل تا ۴ هفته پس از ابتلا اجازه تزریق واکسن ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز