خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

تذکراتی زیادی را به مسئولان درباره معیشت مردم داده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۵۷۵

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: اگر یک دستگاه فرهنگی و مردمی در انقلاب‌ها نباشد باعث می‌شود که آن انقلاب ماهیت خود را از دست دهد چنانچه تجربه هم چنین اتفاقی را در دنیا نشان داده است.

حجت‌الاسلام محمد رضایی در جمع خبرنگاران در آستانه سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر اساس یک نیاز واقعی در جامعه تشکیل شد و در دوران جنگ تحمیلی شورای هماهنگی وظیفه بسیج مردمی نیروی انسانی و مساعدت‌ها و پشتیبانی‌ از جبهه‌ها را به عهده داشت .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تأکید بر اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حفظ شعائر دینی، مذهبی و انقلابی تأسیس شد تا این مأموریت را به سرانجام برساند، تصریح کرد: این شورا هم در رابطه با انحرفاتی که دشمن با برنامه‌ریزی در جامعه ما انجام می‌دهد، فعالیت می‌کند و هم تذکرات لازم را به دولت‌های مختلف در قالب بیانیه و قطعنامه می‌دهد.

رضایی خاطرنشان کرد: امروز ضرورت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیش از گذشته به نظر می‌رسد و هزاران جریان تبلیغاتی در دنیا وجود دارد که کمترین آن رادیو، تلویزیون و ماهواره هستند و همچنین فضای گسترده و وسیع اینترنتی که شاخه‌های متعددی دارد که مشخص نیست در آینده چه اتفاقاتی در فضای مجازی رخ دهد.

وی با بیان اینکه وقتی بمباران تبلیغاتی صورت می‌گیرد باید نهادی مانند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باشد که بتواند اطلاع‌رسانی درست انجام دهد و ابرز کرد: مأموریت شورا هم اعلام موضع در برابر جریان‌های خارجی و هم جریان‌های داخلی است که تاکنون به خوبی این کار انجام شده است.

رضایی مأموریت دیگر این شورا را به عنوان یک نهاد هماهنگ‌کننده میان نهادهای فرهنگ، تبلیغی، ستادی و حتی سیاسی دانست و افزود: اگر بنا باشد جریان‌های تبلیغاتی بدون هماهنگی انجام شود، ممکن است آسیب‌هایی ایجاد شود که این قضیه به خصوص در بحث برگزاری مراسم‌های فرهنگی وجود دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه این شورا طبق قانون دارای ۲۱ عضو از دستگاه‌های مختلف است، بیان کرد: در سطح استان‌ها نمایندگانی از استانداری، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، ارشاد، صدا و سیما، سپاه، تبلیغات اسلامی، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، بنیاد شهید، نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، ورزش و جوانان، کمیته امداد، ستادهای نماز جمعه و غیره همگی عضو این شورا هستند.

رضایی خاطرنشان کرد:گاهی اوقات ممکن است یکسری نارسایی‌ها توسط دولت یا مردم ایجاد شود که این شورا در قالب قطعنامه و بیانیه به حکم قانون تذکراتی را به مسئولان امر می‌دهد به عنوان مثال بحث معیشت مردم به خوبی در قطعنامه‌های این شورا دیده شده است.

وی فلسفه وجودی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را در امان نگه داشتن برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و مناسبت‌ها از آسیب‌های مختلف دانست و ابراز کرد: به عنوان مثال در نیمه شعبان مردم به شکل‌های مختلف برنامه اجرا می‌کنند اما با رصدی که انجام شد در برخی مواقع آسیب‌هایی وجود داشت که با هماهنگی‌های انجام شده این آسیب‌ها رفع می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز