خبرگزاری کار ایران

درگفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش نرخ بیکاری با اجرای طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۵۲۴

دبیرکانون کارآفرینان اصفهان گفت: اجرای طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی سبب افزایش نرخ بیکاری می شود.

فرهاد رحیمی در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: در سال جاری نرخ بیکاری اصفهان بعد از سال ها تک رقمی شده است که بخشی از آن به اشتغال در فضای مجازی مربوط می شود و اجرای طرح اخیر مجلس ممکن است دوباره نرخ بیکاری اصفهان را افزایش دهد.

وی ادامه داد: آمار دقیقی از تعداد کارآفرینان و شاغلان اصفهانی فعال در فضای مجازی نیست، اما با توجه به آمار کشوری که بیش از دومیلیون کاربر در این فضا کسب درآمد می‌کنند، باید منتظر عواقب بسیار بدی در بازار کار با اجرای طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی باشیم.

دبیرکانون کارآفرینان اصفهان یادآور شد: سال 1394 طرحی از سوی معاونت جوانان اداره ورزش و جوانان استان اصفهان برای اشتغال پنج هزار اصفهانی در فضای مجازی به تصویب رسید. اگر این فضا مشکل داشت، یک ارگان دولتی برای اشتغال زایی از آن بهره نمی برد.

وی با اشاره به نقص کار کارشناسی تصریح کرد: امیدواریم نمایندگان اصفهان و نمایندگان جامعه کارگری در مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و مانع تصویب نهایی این طرح شوند.

رحیمی تاکید کرد: با وجود نپذیرفتن FATF و مهلت چهارماهه تاسیس دفتر سرپرستی پیام رسان های خارجی در ایران، نمی توان به آینده فعالیت این اپ ها در ایران امیدوار بود، چراکه امکان مراوده مالی این سرپرستی ها با دنیا در ایران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیش از دویست هزار نفر در فضای اینستاگرام مشغول کسب و کار هستند گفت: برای ایجاد یک شغل حداقل سیصد میلیون تومان نیاز است و محدودیت این فضا خسارت هنگفتی را به بازار کار وارد می کند.

دبیرکانون کارآفرینان اصفهان اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی اصفهان که شاهد خشکسالی های مداوم هستیم و نیز آلودگی هوا به دلیل محاصره شهر با صنایع مختلف و تردد وسایل نقلیه، بی شک می توان از کسب و کار در فضای مجازی به عنوان کسب و کار سبز و متناسب با محیط زیست یاد کنیم که ضمن اشتغال زایی، مضرات کمتری برای محیط زیست نسبت به کار به صورت فیزیکی در صنایع دارد.

رحیمی ابزار امیدواری کرد که کمیسیون فرهنگی مجلس با درایت بیشتری روی این طرح وقت بگذارد و مانع بیکاری شاغلان و کارآفرینان فضای مجازی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز