خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی دستگاه های تولید برق اضطراری برای صنایع کاشان/کاهش تولید و یا کمبود سیمان درکاشان واقعیت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۵۱۵

معاون فرماندار کاشان گفت: به منظور جلوگیری از حوادث و کاهش پیامدهای قطع جریان برق، صنایع، بیمارستان ها و مراکز درمانی و اداری موظف به تامین برق اضطراری از طریق ژنراتور هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، مسعود خاندایی با بیان اینکه شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی کاشان مشکلی برای تامین سوخت ژنراتورهای شرکت های بزرگ تولیدی ندارد خاطر نشان کرد: طی دوماه گذشته بیش از یکصدو هشتاد هزار لیتر گازوئیل با نرخ دولتی برای راه اندازی دستگاه های تولید برق اضطراری صنایع توزیع شده است.

وی تاکید کرد: طبق آمار بیش از ۷۰ درصد برق تولیدی کشور در صنایع و مراکز صنعتی مصرف می شود و با توجه به برنامه قطعی برق شهرک صنعتی کاشان، با توافق فرمانداری، شرکت برق و شهرک های صنعتی مقرر شد قطع برق هفتگی به ترتیب در  روز های زوج و فرد به شکل یک در میان از ساعت ۱۲ تا ۱۹ عصر باشد و توصیه می شود شرکت های صنعتی  تعمیرات دستگاه ها، تعطیلی و یا مرخصی کارکنان را به این روز ها موکول کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان تجهیز صنایع، بیمارستان ها و مراکز درمانی و اداری را به ژنراتور برق اضطراری برای جلوگیری از ضرر و زیان و همچنین کاهش ساعت های تعطیلی خط تولید ضروری دانست و تصریح کرد: مقرر شد شرکت برق بابت قطعی برق خارج از برنامه اعلامی به صنایع و  فرمانداری کلیه خسارت وارده به دستگاه های تولید صنایع را پرداخت نماید.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از حوادث و کاهش پیامدهای  قطع جریان برق، صنایع، بیمارستان ها و مراکز درمانی و اداری موظف به تامین برق  اضطراری از طریق ژنراتور هستند.

خاندایی نصب پنل های خورشیدی به منظور تولید و جبران برق مورد نیاز صنایع را امری ضروری برشمرد که هم اکنون دارای توجیه اقتصادی بیشتری نیز هست تاکید کرد: شهرستان کاشان از جمله نخستین مناطق کشور است که نصب پنل های خورشیدی در بخش خانگی رایج شد و در حال حاضر بیش از یکصد و هشتاد محل مسکونی و پانزده حسینه و مسجد از این فناوری استفاده می کنند و از این منظر جایگاه نخست کشور متعلق به کاشان است.

وی افزود: شرکت های بزرگ تولیدی مثل سیمان کاشان و هامون نایزه که خارج از شهرک های صنعتی کاشان قرار دارند می بایست مصرف برق خود را مدیریت کنند تا در ساعت های  تولید دچار قطعی برق نشوند و از طرفی شرکت برق کاشان هم متعهد شده از قطع برق این صنایع  خودداری کند.

معاون توسعه وبرنامه ریزی فرمانداری ویژه کاشان ضمن اشاره به تولید بیش از میزان مصرف سیمان در تنها شرکت تولیدی واقع در کاشان گفت: ظرفیت تولید سیمان‌در کاشان روزانه  یک هزار و۸۰۰ تن است که میزان مصرف شهرستان  یک هزار تن بوده و مازاد تولید به سایر مناطق کشور ارسال می شود.

خاندایی ضمن رد شایعات و  برخی ادعاهای بی اساس مبنی بر کاهش تولید سیمان در کاشان به دلیل قطعی مکرر برق در منطقه که بیشتر  توسط دلالان  بازار سیمان با هدف  سود جویی و ایجاد جو روانی صورت می گیرد  خاطر نشان شد: افزایش توان تولید شرکت سیمان کاشان ،برنامه ریزی،نظارت میدانی و مدیریت نهاد های ذیربط  سبب شد هیچ یک از پروژه های بزرگ عمرانی و صنعتی و مسکونی شهرستان‌ به دلیل کمبود احتمالی سیمان مورد نیاز تعطیل نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز