خبرگزاری کار ایران

مسئول هماهنگی امور استان‌های مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور:

ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان نزدیک به میانگین کشوری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۴۸۵

مسئول هماهنگی امور استان‌های مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور گفت: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور 2.05 است. این در حالی است که ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان مرکزی ۲ و نزدیک به میانگین کشوری آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیربهادر ولیخانی افزود: در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی با بهره ۱۵ درصد برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور اختصاص یافت که این منابع با هماهنگی بانک کشاورزی در اختیار بهره‌برداران متقاضی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: توسعه ضریب مکانیزاسیون در زیر بخش کشاورزی از جمله زراعی، باغی، طیور و شیلات در دستور کار قرار دارد و هر سال بر مبنای برنامه این شاخص بهبود می‌یابد.

مسئول هماهنگی امور استان‌های مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور اظهار داشت: سنتی بودن و کشت چند محصول در باغات از جمله مشکلات توسعه ضریب مکانیزاسیون در باغات کشور است.

ولیخانی تصریح کرد: شیوه سنتی مدیریت باغات و کشت چند محصول در این اراضی به گونه‌ای است که با روش‌های نوین کشاورزی کمتر همخوانی داشته و ورود فناوری روز کشاورزی را به این باغات با مشکل مواجه کرده‌ است.

وی بیان داشت: با کشت یک محصول و ردیف مشخص در اراضی باغی امکان ورود فناوری روز و ماشین‌آلات بخش کشاورزی برای کاشت، داشت و برداشت در این اراضی مهیا می‌شود.

مسئول هماهنگی امور استان‌های مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور تأکید کرد: این مرکز برنامه‌های مناسبی در زمینه توسعه مکانیزاسیون در باغات شیب دار، گیاهان دارویی، مبارزه با سرمازدگی و تگرگ با بهره‌گیری از دستگاه‌ها و ماشین آلات کشاورزی دارد.

ولیخانی ابراز داشت: ضریب مکانیزاسیون در بخش‌های مختلف زراعی شامل کشت گندم، جو و کلزا در کشور مناسب است و تمامی مراحل خاک‌ورزی تا برداشت به‌صورت مکانیزاسیون انجام می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز