خبرگزاری کار ایران

جوابیه آبفای گیلان درباره گزارش ایلنا :

هیچگونه دخل و تصرفی در فرآیند توزیع و تسهیم آب شرب نداریم/ توضیحات‌ تکمیلی ایلنا درباره توضیحات آبفا

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۴۵۰

در پی انتشار دو گزارش ایلنا با عناوین« قطعی یک هفته‌ای آب روستای گردشگری داماش» و « منابع آبی در داماش کم نیست» در در تیرماه 1400، شرکت آب و فاصلاب استان گیلان و امور آبفای رودبار جوابیه ای برای این خبرگزاری ارسال کرد.

به گزارش ایلنا ، در جوابیه این شرکت آمده است: « پیرو درخواست شورای روستا و مسئولان شرکت آب معدنی داماش در خصوص رفع مشکل آب در روستای داماش، کارشناسان شرکت آب و فاصلاب استان گیلان و امور آبفای رودبار از محل بازدید کردند.

روستای داماش قبل از سال 92 دارای 236 مشترک آبفای روستایی بوده که بعد از سال 92 شورا و دهیاری و مسئولین شرکت آب معدنی داماش و اهالی تصمیم گرفتند این انشعابات را به صورت راکد ( انشعابی که کنتور و کلیه متعلقات آن توسط مشترک جمع آوری شده است ) در آورند، که براساس همین تصمیم در حال حاضر آب این روستا از چشمه داماش به صورت مشترک با شرکت آب معدنی ( به نسبت 80 درصد اهالی و 20 درصد شرکت آب معدنی ) تامین می گردد.

لذا، از آنجایی که تا پیش از این مدیریت تامین و توزیع آب شرب روستا بر عهده شورا، دهیاری و مسئولین شرکت آب معدنی داماش می باشد، شرکت آب و فاضلاب هیچگونه دخل و تصرفی در فرآیند توزیع و تسهیم آب شرب ندارد، لیکن طی مذاکرات انجام شده مقرر شده با حمایت مالی کارخانه و اهالی روستا و تامین بخشی از هزینه های  تاسیسات و شبکه، مدیریت شبکه و چشمه موجود به شرکت آب و فاضلاب استان گیلان واگذار گردد که متاسفانه تا انجام آن، این شرکت  از نظر قانونی نمی تواند مداخله ای داشته باشد. امید است با همکاری  اهالی روستا و مسئولین شرکت آب معدنی با شرکت آب و فاضلاب گیلان گام موثری در رفع مشکلات بوجود آمده برداشته شود. »

 عواقب ناشی از تنش‌های رو به تزاید فعلی متوجه آبفاست

اینها در حالی است که به رغم ادعای مطرح شده از سوی آبفای گیلان نه تنها به دلیل واگذاری انشعاب به مشترکان،  این سازمان در قبال مردم مسئولیت دارد بلکه شانه خالی کردن از زیر بار تعهدات و مسئولیت ها از سوی آبفای استان مصداق ترک فعل است. مطابق مستندات موجود بسیاری از اهالی در نزد آبفا تشکیل پرونده داده و متعاقب آن نسبت به پرداخت وجوهات قانونی نیز اقدام کرده اند.

ضمن آنکه علاوه بر پرداخت وجوهات مربوط به واگذاری انشعاب ،آبفای رودبار که تحت نظارت آبفای گیلان است اقدام به صدور قبض آب برای مشترکان کرده که به لحاظ قانونی مشترک موظف به پرداخت آب بهاست.

بنابراین طرح این موضوع که آبفای گیلان مسئولیتی ندارد تنها یک ادعای واهی و فرار رو به جلو است و همه مسئولیت‌ها و عواقب ناشی تنش های رو به تزاید فعلی متوجه آبفاست.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز