خبرگزاری کار ایران

حال و هوای هرمزگان برای یکه تازی کرونا فراهم است/ افزایش 81 درصدی فوتی‌های استان نسبت به هفته گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۴۰۸

در حالی که هرمزگان اوج گرما را تجربه می‌کند، کرونا نیز فضا را برای یکه تازی خود گرم دیده و آمار روزانه آن رو به افزایش است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، ویروسی که قرار بود با گرمی هوا رو به افول بگذارد بار و بندیلش را به زمین گذاشته و مهمان ناخوانده هرمزگان شده است، این روزها بیش از هر زمان دیگری شاهد خشکیدن ریشه هرمزگان هستیم، خزانی که درحال حکم فرمایی است و مردم را در غم و ماتم فرو برده است.

در حالی که هرمزگان اوج گرما را تجربه می‌کند، کرونا نیز فضا را برای یکه تازی خود گرم دیده و آمار روزانه آن رو به افزایش است. شاهد این مدعا، مرگ ۹۹ نفر در طول ۸ روز در گرم ترین ماه و نیمه تابستان است این آمار نشان دهنده این است که میزان مبتلایان افزایش چشمگیر داشته و تعداد جانباختگان رو به فزونی است.

در حال وقوع فاجعه کرونا در سطح استان هرمزگان هستیم، جان‌باختگانی که در هرمزگان از ابتدای شروع این ویروس منحوس، تاکنون از مرز ۱۷۰۰ نفر عبور کرده است. چه بسا تخت های بیمارستانی که لحظه‌ای از بیماران کرونایی خالی نمی شوند و با جان باختن یک نفر، نفرات بعدی در آن جای می گیرند.

همچنین در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان های هرمزگان، بیماران مبتلا به کرونا با مرگ دست و پنجه نرم می کنند و در پایان، مرگ را به زندگی ترجیح می‌دهند.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، شاخص فوتی های این هفته ۸۱ درصد بیشتر از هفته گذشته بوده است، شناسایی موارد مثبت در شهرستان های بندرعباس، قشم، بندرلنگه، کیش، جاسک و بندرخمیر رو به افزایش و در سیریک و بشاگرد حالت پایداری به خود گرفته است. در پنج روز گذشته شاهد بیشترین آمار فوتی های کرونا در هرمزگان بودیم.

تعداد موارد قرنطینه از ۱۶ هزار نفر نیز عبور کرد، این در حالی‌است که تزریق واکسن کرونا جمعیت بیشتری از استان را تحت پوشش قرار داده است، واکسن ها نیز تا ایجاد ایمنی کامل، زمان حداقل ۴۰ روزه را می طلبند.

با این اوضاع و احوال، هرمزگان نیازمند رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم است، همان مردمی که در سال گذشته رعایت پروتکل های بهداشتی را به ۹۵ درصد رسانده بودند که در حال حاضر بنا به اظهارات استاندار هرمزگان، با رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی این درصد را به ۴۰ رسانده اند. درصدی که امیدواری هایش به رعایت شیوه نامه ها، تزریق واکسن و دوری از دورهمی هاست.

همچنین حذف کامل ویروس کرونا، در کنار همراهی مردم، نیازمند عزم جدی از سوی مسئولان مربوطه است؛ تا با فراهم کردن امکانات و تسهیل فرایند واکسیناسیون و فراهم کردن شرایط زندگی عادی برای مردمی که آسیب های ناشی از تعطیلی کسب و کارها مشاغلشان را کم رونق کرده است، در کاهش این روند تاثیرگذار باشند.

با این اوضاع می توان گفت، در روزهایی که کرونا گلوگاه زندگی‌مان را گرفته است هیچکس جز انسان نمی تواند یاریگر همنوع خود باشد، اکنون که هرمزگان به پرتگاه دره مرگ نزدیک شده است نگذاریم سهولتمان آن را به ته دره پرتاب کند.

انتهای پیام/
سودابه امامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز