خبرگزاری کار ایران

ایلنا خبر می‌دهد؛

دو رتبه برتر، سهمیه آذربایجان شرقی از کنکور سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۴۰۵

«نیما ابوالحسنی» و «آیناز مارالی»، ۲ دانش آموز آذربایجان‌شرقی در جمع رتبه‌های برتر آزمون ورودی دانشگاهای کشور (کنکور) سال جاری قرار گرفتند تا این استان علم‌خیز از رتبه های برتر کنکوری بی‌نصیب نماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، در آزمون ورودی امسال دانشگاه های کشور ۶۷ هزار و ۹۵ داوطلب در آذربایجان شرقی شرکت کردند که ۳۸ هزار و ۸۶۱ نفر از آنان خانم و ۲۸ هزار و ۲۳۴ نفر آقا بودند. 

در نخستین روز آزمون سراسری ورودی دانشگاه های کشور در آذربایجان شرقی، چهار هزار و ۸۸۰ داوطلب در رشته هنر، ۶ هزار و ۸۰۶ نفر در رشته ریاضی و ۱۷ هزار و ۶۱۸ داوطلب فردا در رشته علوم انسانی در ۱۹ شهر استان و ۳۰ حوزه امتحانی رقابت کردند.

آزمون رشته علوم تجربی ورودی دانشگاه های کشور در آذربایجان شرقی نیز با بیشترین داوطلب به تعداد ۲۹ هزار و ۲۸۸ نفر برگزار شد و در آخرین روز آزمون، هشت هزار و ۵۰۳ داوطلب در رشته زبان به رقابت پرداختند.

در آزمون ورودی امسال دانشگاه‌های سراسر کشور، نیما ابوالحسنی از شهر تبریز و آیناز مارالی از شهرستان جلفا در آذربایجان شرقی، به ترتیب موفق به کسب رتبه های اول و چهارم رشته علوم تجربی شدند تا علاوه بر نمایش توانمندی های علمی دانش آموزان استان، شادی مردم این خطه را سبب شوند.

این در حالی است که در آزمون ورودی سراسری دانشگاه های کشور در سال ۱۳۹۹ تنها نام «مهراب شادی دیزناب» از تبریز در بین برترین ها به چشم می خورد و او توانست رتبه نهم کنکور در رشته علوم تجربی را به خود اختصاص دهد. 

                                                       رتبه یک کنکور تجربی: روزانه ۱۲ ساعت مطالعه داشتم

رتبه اول کنکور تجربی ۱۴۰۰ گفت: کنکور و کسب رتبه اول به هوش بالا نیاز ندارد بلکه یک فرد با هوش متوسط می‌تواند با سختکوشی و هدف‌گذاری به نتیجه برسد.

نیما ابوالحسنی، افزود: مدرسه و معلمان تاثیرات زیادی در کنکور یک دانش‌آموز دارد به طوریکه مدیر و معاون و معلم‌های من مدام پیگیر کنکور من بودند و حتی بیشتر از من استرس داشتند. 

وی ادامه داد: من از کلاس‌های خصوصی و کنکور استفاده کردم و هیچ وقت کتمان این نیستم ولی تاثیر معلم و نحوه تدریس آنها در مدرسه بسیار موثر است. 

نفر برتر کنکور ۱۴۰۰ اضافه کرد: بنده از کلاس دهم استارت کنکور را زدم و از آن روزها تایمی را برای کنکور می‌خواندم به طوریکه ابتدا از ۵ ساعت شروع کردم و در نهایت به ۱۲ ساعت در روز می‌رسید. 

وی یادآوری کرد: تمایل دارم تا در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران درس بخوانم و امیدوارم با عنایت پروردگار یک پزشک حاذق شوم. 

ابوالحسنی تاکید کرد: کنکور و کسب رتبه اول به هوش بالا نیاز ندارد بلکه یک فرد با هوش متوسط می‌تواند با سختکوشی و هدف‌گذاری به نتیجه برسد. 

وی افزود: برای کسب یک نتیجه حتما باید خانواده کمک کند و آرامش را ایجاد کنند و من از این بابت از خانواده‌ام تشکر می‌کنم که چنین فضای پر از آرامش را فراهم آوردند. 

نفر برتر کنکور تجربی خاطرنشان کرد: اینکه با نفرات برگزیده از سنجش تماس گرفته‌اند، درست نیست، بلکه رتبه من را یکی از استادهایم خبر دادند و من از نتیجه کنکور خود بسیار مات و مبهوت بودم چراکه می‌دانستم نتیجه خوبی خواهم گرفت ولی به رتبه یک فکر نمی‌کردم و حتی برایم قابل دسترس بود. 

وی در مورد اثرات کرونا روی کنکور گفت: من آبان سال گذشته به کرونا مبتلا شدم ولی از نظر من نه تنها کرونا اثر منفی نداشت بلکه باعث شد تا با رقبای خود و کنکوری‌های ۱۴۰۰ در رشته خودم آشنا شوم زیرا قبل کرونا این شناخت در حد تبریز بود ولی در اثر کرونا و مسائل  تدریس آنلاین باعث شد تا با اکثر رقبای خود در سراسر کشور آشنا شوم. 

                                     رتبه چهارم کنکور علوم تجربی: شیوع کرونا زمان مطالعه من را افزایش داد

دارنده رتبه‌ چهارم کنکور علوم تجربی از روستای تاریخی «لیوارجان» شهرستان جلفا گفت: رتبه‌ی یکصد را در نظر گرفته بودم اما انتظار رتبه‌ی چهار را نداشتم.

آیناز مارالی اظهار کرد: خانواده در موفقیت من بسیار تأثیرگذار بود و من کل موفقیت خود را مدیون همکاری آنها هستم چرا که تمام برنامه های زندگی خود را با مطالعه‌ی من تنظیم کرده بودند.

وی ادامه داد: پدر من مهندس و مادرم خانه‌دار بوده  و من در مدرسه‌ی نمونه دولتی تحصیل کردم.

رتبه‌ی چهار کنکور تجربی در خصوص درصد های کنکوری خود اظهار کرد: ادبیات را ۷۶، عربی ۹۴، دینی و زبان انگلیسی ۸۹، ریاضی ۶۰، زیست ۹۰، فیزیک ۸۳ و شیمی را ۸۸ درصد زده بودم.

وی در رابطه با نحوه‌ی مطالعه خود افزود: من از تمام وقت خود استفاده کرده و روزانه ۱۰ الی ۱۲ ساعت را به مطالعه اختصاص می‌دادم.

وی تاکید کرد: از منابع و کلاس های درسی خارج از مدرسه استفاده کرده و در آزمون ها شرکت می‌کردم که بسیار در موفقیت من تأثیرگذار بود و همچنین با مطالعه‌ی یک کتاب آن را کنار گذاشته و به سراغ منابع دیگر می‌رفتم.

 رتبه‌ی چهار کنکور تجربی با اشاره به مشکلات درس خواندن در دوران شیوع ویروس کرونا متذکر شد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس مشکلات چندانی را ایجاد نکرد بلکه زمان مطالعه‌ی من را افزایش داد و تنها مورد نبود تفریح و سرگرمی بود.

وی یادآور شد: قبل از آزمون، سوالات کنکور را بررسی کرده و با مشاوران خود گفت‌وگو کردم و با توکل بر خدا و آرامش خاطر به سراغ آزمون رفتم.

مارالی در رابطه با سختی سوالات آزمون کنکور بیان کرد: من نظام جدید هستم اما سوالات آزمون کنکور و بویژه سوالات درس ریاضی دشوار و خارج از کتاب درسی مطرح شده بودند.

رتبه‌ی چهار کنکور تجربی در پایان به کنکوری های ۱۴۰۱ توصیه کرد: کنکوری ها تمام وقت خود را برای مطالعه گذاشته و به حاشیه ها توجه نکنند که در این صورت قطعاً به هدف خود خواهند رسید.

                                                 قدردانی امام جمعه تبریز و استاندار از رتبه های برتر کنکور استان

در همین حال نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در پی موفقیت دانش‌آموزان استان در آزمون سراسری دانشگاه‌ها (کنکور)، ضمن تماس تلفنی و گفت و گوی جداگانه با هر یک از آنان، پیام تبریکی نیز در این باره صادر کرد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز با صدور پیامی ضمن ابراز خوشحالی از کسب رتبه های برتر کنکور توسط دانش آموزان استان، این اتفاق را به آنان، خانواده هایشان و مردم این خطه تبریک گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز