خبرگزاری کار ایران

رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز خبرداد:

نخستین همایش ملی استعدادیابی نمایشنامه‌نویسی در شیراز/دانشگاه هوشمند خدمات خود را به کل شهر گسترش می دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۰۰۱

رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز از نخستین همایش ملی استعدادیابی نمایشنامه‌نویسی به میزبانی این موسسه در مهرماه خبرداد.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم حسینی روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از گذشته نام شیراز با فرهنگ عجین شده است، گفت: زمینه‌های فرهنگی متعدد است و دانشگاه ها در این راستا باید برنامه‌های خود را تدوین کند؛ دانشگاه هم در زمینه‌های مختلف ورود کرده است و همایش ملی نمایشنامه نویسی یکی از همین برنامه‌ها است.

رئیس جشنواره نمایشنامه‌نویسی زند، به معرفی اعضای برگزارکننده این رویداد پرداخت و افزود: یوسف آفرینی، دبیر علمی جشنواره، فائزه فریدونی، دبیر اجرایی و داوران: رحمت امینی، استاد حمیدرضا نعیمی و مهرداد بهراد هستند.

وی تاریخ برگزاری کارگاه درام‌نویسی را ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: کارگاه سایکودرام نیز ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ هم‌زمان با روز اختتامیه برگزار می‌شود.

حسینی موضوع جشنواره نمایشنامه نویسی را آزاد و بدون محدودیت سنی عنوان کرد و افزود: شرکت برای عموم نویسندگان آزاد (دانشجویان، اساتید، دانش آموزان و...) است.

وی با اعلام اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره فوق به نشانی: zand.ac.ir/honar مراجعه کنند، به مهلت ارسال آثار اشاره کرد و گفت: تا ۱ شهریورماه ۱۴۰۰ مهلت ارسال آثار و نتایج و اختتامیه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ است.

حسینی با اشاره به اینکه دانشگاه زند در بعد فرهنگی حرف های زیادی برای گفتن دارد، عنوان کرد: وزارت علوم‌مجوز از بین ۲ هزار و ۵۰ ۸مرکز آموزش عالی فعال کشور دوره ملی معرفت شناسی ویژه اساتید کل دانشگاه ها را به دانشگاه زند داده است و این نشان می دهد که دانشگاه بستر و استاندارد لازم را در اختیار دارد.

دانشجو باید مهارت و کارآفرینی داشته باشد

وی عنوان کرد: دانشگاه زند فعالیت خود را بر ۵ محور مختلف در شهر فرهنگی شیراز و پایگاه علمی و دانشگاهی از جمله دانشگاه مهارت محور، دانشگاه کار افرین، دانشگاه جامعه محور،هوشمند و دانشگاه فرهنگ مدار اصول و اهداف خود را پیش می برد.

حسینی در خصوص مهارت آموزی در رشته های مختلف به دانشجویان با اشاره به ارائه مهارت ویژه بیان کرد: در دل شهرک صنعتی شیراز مجموعه تخصصی کارگاهی داریم که متعلق به دانشگاه است و با تجهیزات به روز می تواند در اختیار دانشجویان رشته های فنی و مهندسی و سایر رشته ها قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در کنار مدرک باید دانشجو مهارت و کارآفرینی داشته باشد عنوان کرد: این موضوع در اشتغال و کاریابی بسیار موثر است و می تواند بعد از دوران تحصیل منجر به اشتغال شود.

به اعتقاد حسینی هر اندازه که شهر قانونمند تر باشد زندگی در آن راحت تر خواهد بود و دانشگاه هوشمند که می تواند خدمات خود را به کل شهر گسترش دهد مدنظر  است و با همکاری مجموعه مدیریت شهری می توان این مهم را به نتیجه رساند.

رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز با اشاره به اینکه دانشگاه غیردولتی زند وابسته به وزارت علوم یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی در سطح کشور است، گفت: این دانشگاه با جمعیت نزدیک به ۹ هزار دانشجوی فعال و اساتید برجسته منجر به ارتقای علمی و فرهنگی دانشگاه شده است.

وی افزود: از هنر علاوه بر تعلیم فرهنگ و فرهنگسازی  در مسائل درمانی و روان درمانی نیز استفاده می‌شود و برای آموزش دانشجویان رشته های روانشناسی و مشاوره کارگاه درام درمانی برگزار می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: در زمینه های ورزشی نیز با تیم های ورزشی همکاری داریم و با هیئت تنیس روی میز نیز هزینه های اردویی و آموزشی را تامین کرده ایم .

وی افزود: در تیم وشوو بانوان از موسسه آموزش عالی زند، دانشجوی دعوت شده به تیم ملی  و در رشته  آمادگی جسمانی نیز دانشجو ورزشکار داریم.

رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز با اشاره به شرایط اقامتی و رفاهی دانشجویان گفت: خوابگاهی مجهز با ظرفیت ۱۵۰ نفر در نزدیکی دانشگاه داریم و همچنین وام های رفاهی برای دانشجویان درنظر گرفته شده است تا بتوانند تحصیل خود را بدون دغدغه ادامه دهند.

وی با اشاره به امکان برگزاری سمپوزیم ورزش ملی برای اساتید گفت: این نشان می دهد زیرساخت ها و استانداردها موسسه به روز است و برگزاری همایش ملی و بین المللی  از جمله همایش بین المللی زبان نشان دهنده سرمایه گذاری دانشگاه در پژوهش ها است.

 رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز  عنوان کرد:۳۸ عنوان کتاب را از انتشارات دانشگاه منتشر و برخی از کتب هم به چاپ پنجم و ششم رسیده است و مورد استفاده اساتید و دانشجویان قرار می‌ گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز