خبرگزاری کار ایران

بافت بیش از 6000 متر مربع فرش در نقاط مختلف استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۹۶۲

رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: بیش از 6000 مترمربع فرش در سال جاری در نقاط مختلف استان مرکزی بافته شده است. شهرستان های اراک، دلیجان، خمین و محلات بیشترین تولیدات فرش های دست بافت سنتی استان مرکزی در سال جاری را داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدهاشم ریاحی افزود: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این زیرانداز در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرش محاسبه می‌شود. اما بسیاری از بافندگان تولید خود را به دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی‌کنند که با احتساب این موارد بیش از 10 هزار مترمربع فرش در استان مرکزی بافته شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 33 کارت بافندگی در نقاط مختلف استان مرکزی صادر شده است، ادامه داد: در مجموع بیش از 45 هزار کارت بافندگی در استان مرکزی صادر شده است.

رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: همچنین در سال جاری 10 مجوز مشاغل خانگی در حوزه فرش در استان مرکزی صادر شده و 2 پروانه تولیدی کارگاهی نیز در این استان تمدید شده است.

ریاحی با اشاره به اینکه 8  فعال حوزه فرش برای استفاده از خدمات بیمه، به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند، تصریح کرد: 11 هزار بافنده قالی دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز