خبرگزاری کار ایران

استنشاق هوا در شهرهای اراک و شازند زیان بار است / شرایط ناسالم هوا برای سومین روز متوالی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۹۴۴

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای شهرهای اراک و شازند امروز یکشنبه برای سومین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار دارد و استنشاق آن برای تمامی گروه‌های سنی زیان‌بار اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در شبانه روز اخیر به عدد 161 رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی بوده است.

وی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر اراک در ساعت 10 صبح امروز یکشنبه نیز به 171 رسید که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است. شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر شازند نیز در این ساعت به 176 رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: آلاینده مسئول در این آلایندگی های شهرهای اراک و شازند ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و منشاء آن گرد و غبار منطقه‌ای است.

محرابیان تصریح کرد: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون 53 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز