خبرگزاری کار ایران

استقبال سرد شهروندان کاشانی از انشعاب فاضلاب

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۹۲۳

مدیر امور آب و فاضلاب شهر کاشان از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه پنجاه میلیون ریالی خرید انشعاب فاضلاب تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، حبیب الله کریمی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۸هزار سیفون انشعاب فاضلاب به منظور اتصال خانگی به شبکه فاضلاب شهری توسط مجریان طرح  درب منازل نصب شده تاکید کرد: به‌رغم ایجاد زیرساخت های مناسب توسط شرکت آبفای کاشان آمار ها بیانگر استقبال سرد  شهروندان برای استفاده از امکانات موجود است.

وی افزود: صرف نظر از اینکه بیشتر  شهروندان پیش از اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب از چاه های جذبی استفاده کرده اند، ولی با وجود ارائه تسهیلات ویژه و اطلاع رسانی مناسب، مقاومت هایی از طرف مردم برای  بهره مندی از شبکه فاضلاب شهری صورت می گیرد.

کریمی تاکید کرد: مناطقی نظیر فاز ۲ ناجی آباد به دلیل ساخت وساز های جدید و امروزی درخواست بیشتری برای اتصال به شبکه فاضلاب را دارند، ولی همچنان نیازمند اطلاع رسانی به منظور آگاهی مشترکین از مزایای بهره مندی از شبکه فاضلاب شهری و رفع مشکل  نقدیندگی به عنوان مهمترین عامل بازدارنده برای اتصال خانگی به شبکه فاضلاب شهری هستیم.

 وی توصیه های مکرر مدیرعامل شرکت آبفای کاشان مبنی پرداخت وام های ویژه خرید انشعاب فاضلاب تا پایان سال جاری را یادآور شد و گفت: طی سه سال اخیر ۹۶۰نفر از مشترکین کاشانی بیش از ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه نصب انشعاب فاضلاب دریافت کرده اند.  

مدیر امور آب و فاضلاب کاشان تصریح کرد: پس از اتمام و تایید مراحل اتصال فاضلاب خانگی توسط مجریان مورد تایید شرکت آبفا، پرونده ایی به درخواست مشترک برای دریافت تسهیلات بانکی توسط متصدی مشخص شده در امور آبفا کاشان تشکیل می شود.

کریمی افزود: با تکمیل مدارک پرونده متقاضی خرید فاضلاب شهری به بانک عامل ارسال شده و مشترک می تواند با حضور در بانک و افتتاح  حساب، تسهیلات قرض الحسنه که از ۳۰ میلیون ریال به  ۵۰میلیون ریال  فزایش یافته است را با باز پرداخت ۲۴ ماهه از بانک مهر ایران دریافت کنند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهر کاشان مشترکین وصل شده به شبکه فاضلاب شهری را بیش از ۱۱هزار مورد و معادل ۴۰ درصد از از مشترکین محدوده طرح فاضلاب کاشان عنوان کرد و  افزود: ۹۹ درصد فاضلاب شهری را آب تشکیل داده که می توان با تصفیه و بازچرخانی آن برای مصارف صنعتی، کشاورزی و فضای سبز  کمک شایانی به ارتقا بهداشت عمومی،حفظ  محیط زیست و آب های  سطحی و زیر زمینی و همچنین جلوگیری از آلودگی آنها نمود.

وی با اشاره به طول ۳۶۰ کیلومتری  مسیر فاضلاب شهرستان با قطر لوله ۲۰۰ تا ۱۲۰۰میلمتر که تمام مناطق کاشان اجرا شده تصریح کرد: مشوق های فراوانی از جمله تقسیط هزینه های اشتراک تا  ۳۶ ماه، اتصالرایگان تمامی مساجد به فاضلاب شهری و همچنین مشارکت ۵۰ درصدی برای اجرا و اتصال فاضلاب واحد های آپارتمانی، مدارس و ادارات دولتی توسط آبفای کاشان انجام شده است.

کریمی ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب کاشان را ۸۰۰۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز دانست و تصریح کرد: در حال حاضر کمتر از ۱۲۰ لیتر بر ثانیه طی یک  شبانه روز ورودی تصفیه خانه فاضلاب است که با توجه به بحران خشکسالی های اخیر و کمبود آب ضرورت جمع آوری فاضلاب های خانگی بیش از گذشته آشکار می شود.

 

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز