خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

9 شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونا هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۹۰۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مجموع 12 شهرستان استان مرکزی 9 شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی (خیلی پرخطر) قرار گرفته اند و 3 شهرستان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی (پرخطر) قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: در حال حاضر شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه، شازند، خمین، تفرش، دلیجان، محلات و آشتیان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. همچنین شهرستان‌های فراهان، خنداب و کمیجان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: با توجه به عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، ازدحام در اماکن سربسته شامل رستوران و تالارها و همچنین حجم بالای سفرها، در حال حاضر وضعیت بیشتر شهرستان‌های استان مرکزی قرمز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: در پیک پنجم بیماری میزان انتشار و سرایت پذیری ویروس دلتا بسیار بالا است به همین سبب شاهد افزایش بی شمار مبتلایان و همچنین موارد بستری و به تبع آن تعداد فوتی‌ها در استان هستیم.

جمالیان تصریح کرد: اکنون استان مرکزی در وضعیت بحرانی و حساس قرار دارد و انجام واکسیناسیون بر روی گروه‌های هدف به سرعت در حال انجام است، اما انتظار می‌رود مردم بیش از گذشته نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند تا موج پنجم بیماری را کنترل کنیم.

وی بیان داشت: از زمان شیوع این ویروس کرونا تاکنون تعداد موارد مبتلا به این ویروس در استان مرکزی به 68 هزار و 649 نفر رسیده و تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری نیز به 2253 نفر رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز