خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استان انجام شد:

افتتاح فاز ۲ کارخانه فرآوری سنگ مرمر بوانات

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۸۸۸

با حضور استاندار فارس، فاز دوم کارخانه فراوری سنگ مرمریت با ۳۸۰۰متر زیر بنا و سرمایه گذاری ۱۳۰میلیار ریال، در ناحیه صنعتی بوانات به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در حاشیه آیین بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه مرمریت بوانات به خبرنگاران گفت: با بهره برداری از فاز دوم، ظرفیت  اشتغال این مجموعه به ۲۰نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در فاز توسعه و با نصب خط تولید ساب ایلایس مجهز به برش اره لنگ، ظرفیت فراوری سالانه ۵۰۰۰تن  سنگ مرمریت فراهم می‌شود، افزود: سنگ مورد نیاز مورد استفاده در این مجموعه صنعتی، از معاون سنگ شهرستان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود معادن سنگ ممتاز در این شهرستان، ناحیه صنعتی بوانات با فراهم کردن زیرساخت‌ها، بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذار در بخش فراوری سنگ فراهم کرده و تاکنون دو واحد، بهره بردار در بخش فراوری سنگ در این شهرک صنعتی مستقر و فعال  و سه واحد دیگر نیز در مرحله ساخت و ساز قرار دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در این ناحیه صنعتی هم اکنون ۱۳ قرارداد سرمایه گذاری  با متقاضیان منعقد شده است، گفت: باهدف توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها طرح عمرانی نظیر زیرسازی و آسفالت، شبکه‌های داخلی برق، آب، گاز و فاضلاب، کانال هدایت سیلاب، روشنایی معابر، جاده دسترس، فضای سبز، خط انتقال آب، مخزن دوقلوی ۱۰۰۰متر مکعبی، ساختمان نگهبانی، شبکه دومداره اختصاصی برق، حفر و تجهیز و برق رسانی به چاه آب و... با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شده و امسال نیز طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت با ۷میلیارد ریال در حال انجام شد.

فتوحی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها در این ناحیه صنعتی برای جذب سرمایه گذار فراهم است و مشوق های سرمایه گذاری اعطا می‌شود، گفت: این شهرک صنعتی دارای ۶۷هکتار مساحت است و ظرفیت استقرار۸۰واحد تولیدی و صنعتی را در فاز موجود دارد.

این مقام مسئول همچنین از اختصاص مشوق جدید برای واحدهای صنعتی که در فاصله یک سال از انعقاد قرارداد به مرحله بهره برداری برسند خبر داد و گفت: به واحدهایی که در این فاصله زمانی به بهره برداری برسند ۳۰ درصد از اسناد تعهدی  آنان به عنوان مشوق برگردانده می‌شود و مشمول تخفیف ۳۰ درصدی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز