خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

کاهش جدی تولید گندم در استان مرکزی به دلیل خشکسالی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۸۲۴

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بروز پدیده خشکسالی شدید در این استان تولید گندم اراضی آبی و دیم را در سال زراعی جاری کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کیشانی گفت: در سال زراعی گذشته میزان گندم تولید شده در اراضی دیم و آبی استان 430 هزار تن  بود. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری تنها 200 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

کیشانی افزود: به طور میانگین سالانه 200 تن گندم از اراضی زراعی دیم استان مرکزی برداشت می‌شود، اما امسال با توجه به کاهش بارندگی‌ و خشکسالی  پیش‌بینی شده کاهش تولید 50 هزار تنی در این بخش رخ دهد.

وی ادامه داد: میانگین برداشت گندم از اراضی آبی استان مرکزی سالانه 4 تن در هکتار است، اما در سال جاری به دلیل تنش آبی و نبود بارش پیش‌بینی می شود برداشت این محصول از اراضی آبی استان به 3.3 تن در هکتار کاهش یابد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: میانگین برداشت گندم در اراضی دیم استان مرکزی سالانه حدود 950 تا 1100 کیلوگرم در هکتار بود که در سال جاری این میزان به 250 تا 300 کیلوگرم در هکتار کاهش یافته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز