خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

سهمیه واکسن کرونا هرمزگان افزایش یافت/ بدون همکاری مردم در کنترل بیماری کرونا، موفق نخواهیم شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۷۶۷

استاندار هرمزگان گفت: بخش زیادی از ابتلا و فوت بر اثر بیماری کرونا در هرمزگان به دلیل دورهمی ها، برگزاری مراسم‌های عروسی و ختم، رفت و آمدها و سفرهای غیرضروری بوده است و بدون همکاری مردم در کنترل بیماری کرونا، موفق نخواهیم شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی اظهار کرد: از مردم هرمزگان می خواهیم طی دو هفته با استفاده گسترده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و عدم برگزاری دورهمی ها و مراسم‌های عروسی و ختم، عدم خروج غیرضروری از خانه، عدم تردد و مسافرت غیرضروری و همچنین در ادارات، بازارها، اصناف، پاساژها و بنگاه‌های اقتصادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همه همکاری داشته باشند تا دیگر شاهد بیماری و از دست دادن جان عزیزان در استان نباشیم.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است و این در حالی است که در سال گذشته، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان ۹۵ درصد بود و همه مردم، اصناف و بنگاه‌های اقتصادی، رعایت خوبی داشتند و از برگزاری مراسم عروسی و ختم و تردد غیرضروری امتناع می کردند و میزان ابتلا به بیماری کرونا و فوت ناشی از آن در هرمزگان بسیار کم بود.

استاندار هرمزگان گفت: هر زمان حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم شود، میزان شیوع کرونا نیز افزایش می‌یابد و با توجه به گستردگی جامعه، هیچ طرحی در این زمینه، بدون همکاری و کمک مردم، نمی‌تواند موفق باشد.

همتی با اشاره به پیگیری های ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، تصریح کرد: سهمیه بیشتری برای واکسن کرونا به هرمزگان اختصاص یافته و گروه‌های سنی در حال واکسیناسیون هستند و تامین دارو برای درمان بیماران مبتلا به کرونا نیز از دیگر موارد است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بیمارستانی در هرمزگان در حال تکمیل و توسعه است و بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس نیز با رفع موانع، طی کمتر از یک ماه تحویل داده می‌شود تا برای بستری بیماران مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار گیرد و کمک‌های لازم توسط بنگاه‌های اقتصادی برای تامین دارو و کیت های تشخیص کرونا جهت شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به کرونا، در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز