خبرگزاری کار ایران

رئیس علوم پزشکی اردبیل:

بستری‌های کرونایی در استان از مرز 500 نفر گذشت / وضعیت 104 بیمار وخیم است / بیشتر بستری‌های بخش ICU جوان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۷۳۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر تعداد 504 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل عنوان کرد: در شبانه روز گذشته 108 بیمار جدید کرونایی در سطح استان شناسایی و بستری شده‌اند و متاسفانه 3 مورد فوتی بر اثر شیوع کرونا در سطح استان در مدت یاد شده گزارش شده است.

وی افزود: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستانهای بیله سوار، نیر، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

حبیب زاده از ترخیص 86 بیمار کرونایی با وضعیت بهبود نسبی در 24 ساعت گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد 504 بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند که از این تعداد، وضعیت 104 بیمار وخیم گزارش شده که تحت مراقبت های ویژه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تزریق چشمگیر واکسن کرونا در استان اردبیل در روز گذشته خبر داد و گفت: روز گذشته با ثبت 9 هزار و 230 تزریق واکسن کرونا، رکورد تزریق در استان شکسته شد. 

وی درباره آمار تزریق واکسن‌های کرونا در استان نیز بیان کرد: در نوبت اول برای 131 هزار و 399 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 40 هزار و 274 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 171 هزار و 673 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

حبیب زاده پیک پنجم را سخت ترین پیک کرونا قلمداد کرد و افزود: در حال حاضر هنوز به پیک خیز پنجم کرونا و حتی به نصف پیک هم نرسیده ایم و در حدود یک سوم اول پیک قرار داریم که بنظر می رسد این پیک، بلندترین و طولانی ترین خیز کرونا خواهد بود. 

وی در پایان گفت: میانگین سنی افراد بستری پایین است و اکثر مبتلایان بستری در ICU جوان هستند؛ زدن واکسن بدون رعایت پروتکل های بهداشتی حفاظتی نیست لذا باید جامعه را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دعوت و در این خصوص اقناع کنیم.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز