خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار خبر داد:

حمایت از کسب و کارهای خرد اولویت مدیریت شهری مشهد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۷۰۰

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در حاشیه مراسم بهره برداری از پل پنجتن و تعریض دسترسی و بهسازی تجهیزات بازار شهید شوشتری، از حمایت مدیریت شهری از کسب و کارهای خرد و اقشار آسیب پذیر با توسعه روزبازارها، بازارهای محلی و بازارهای فصلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: طی سال‌های اخیر با اقدامات صورت گرفته در زمینه ساماندهی مشاغل تلاش شده است تا  با حمایت از مشاغل خرد و به ویژه اقشار کم درآمد جامعه از طریق راه اندازی بازارهای مختلفی نظیر روز بازارها، شب بازارها، بازارهای محلی و بازارهای تخصصی گام های موثری برداشته شود؛ گام هایی که فرصت مناسبی را برای توسعه کسب و کار برای اقشار کم درآمد ایجاد می کند و با ساماندهی مشاغل غیررسمی و خرد در این بازارها، نقش بسیار مهمی در کاهش نازیبایی های سطح شهر و ایجاد سد معبر خواهد داشت.

وی افزود: یکی از مهمترین مطالبات مردمی در سال های اخیر، جابجایی جمعه‌بازار مستقر در جاده میامی بود؛ بازاری که در بافت مسکونی قرار داشت و نارضایتی های مختلفی را برای شهروندان ایجاد کرده بود.

یعقوبی ادامه داد: در همین راستا انتقال این بازار در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و در بازه زمانی کوتاهی، فضایی جدید در مسیر جاده پنج تن آماده سازی و در اختیار غرفه داران قرار گرفت.

وی افزود: پس از جابجایی و انتقال این مجموعه به تدریج برخی نیازمندی‌ها و معضلات، نظیر مسیر دسترسی کم عرض و تردد سنگین خودروها بویژه در روزهای تعطیل شناسایی شد که در همین راستا احداث پل دیگری در موازات پل قدیمی موجود و تعریض مسیر دسترسی به بازار شوشتری در اواخر سال ۹۸ با کارفرمایی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد آغاز گردید؛  پلی با طول ۷۵ متر و عرض ۱۲ متر که با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در امتداد آن نیز تعریض مسیر به طول بیش از ۱۸۰۰ متر و عرض حدود ۲۲ متر صورت پذیرفت.

معاون شهردار مشهد در پایان خاطرنشان کرد:  ساخت مجموعه بازار شهید شوشتری با هدف ساماندهی بازارچه ها و مشاغل خرد شهری و رفع موانع برای عرضه مستقیم محصولات به متقاضیان صورت پذیرفته، که شامل بیش از ۳۷۰۰ جایگاه در ابعاد ۲ در ۲ متری است که در جهت بهسازی این بازار، چیدمان غرف و محوطه سازی استاندارد در ۹ لاین سکوی بتنی جانمایی شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز