خبرگزاری کار ایران

رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۶۶۳

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی گفت: تا پایان تیر ماه امسال ۴۵ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به سازمان سرمایه‌گذاری خراسان رضوی ارسال شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، فاضل خیاط درباره طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی با اشاره به ارسال ۴۵ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به سازمان سرمایه‌گذاری خراسان رضوی گفت: از این تعداد طرح، ۳۲ مورد تصویب و ابلاغ شده و ۱۳ پروژه همچنان در دست بررسی است که تا هفته آینده ابلاغ و تصویب خواهد شد.

خیاط ادامه داد: ارزش این ۴۵ طرح مجموعا ۳۶ میلیون و ۶۴۷ هزار دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، از لحاظ تعداد ۴۰۰ درصد و از لحاظ میزان سرمایه‌گذاری نیز ۶۳ درصد رشد داشته است.

وی درباره مشخصات طرح‌های مزبور افزود: طرح‌های ارسال شده در ۶ زمینه مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، ساختمان، حمل‌ونقل، ارتباطات و گردشگری است. از ۳۲ طرح تصویب شده، ۲۱ طرح در حوزه صنعت و تولید تعریف شده که این موضوع نشان‌دهنده پیشرفت ما در حوزه تولید، همسو با شعار‌های اقتصادی است.

وی افزود: در واقع ۶۶ درصد از طرح‌های تصویب شده مرتبط به حوزه تولید و صنعت است. همچین ۸ طرح از پروژه‌های تصویب شده مرتبط با حوزه کشاورزی بوده و ۲ طرح نیز مربوط به حوزه حمل‌ونقل است. در حوزه گردشگری نیز تنها یک طرح موجود است.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی ادامه داد: تا تیر ماه امسال ۸ کشور راغب به سرمایه‌گذاری و همکاری با ما بوده‌اند. این کشور‌ها عبارتند از عراق، کویت، هلند، پاکستان، افغانستان، هند و آلمان. البته سرمایه‌گذاری از جانب آلمان، تابعیت آلمان را دارد و سرمایه وارد شده نیز از آلمان است، اما افراد سرمایه‌گذار افغانی‌الاصل هستند.

خیاط بیان کرد: ۸۰ درصد از میزان سرمایه ۴۵ پروژه‌ای که طراحی شده، مربوط به کشور افغانستان بوده که بیشترین طرح سرمایه‌گذاری شده و بیشترین تعداد طرح متعلق به این کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز