خبرگزاری کار ایران

آمار مبتلایان به کرونا در تربت‌جام ۷۰ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۶۳۴

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: نتیجه مثبت آزمایش‌های طبی ویروس کرونا در این شهرستان مرزی طی دو هفته اخیر ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه پیشین بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد افکار در این باره افزود: هم‌اینک هر ۲۴ ساعت ۱۲۹ شهروند مبتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ در سطح تربت‌جام و نیز صالح‌آباد شهرستان همسایه آن، شناسایی می شوند که به طور میانگین روزانه ۲۵ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری می شوند.  

وی ادامه داد: این وضعیت در حالی است که میزان پایبندی شهروندان تربت جامی به شیوه نامه های بهداشتی پیش‌گیرانه در سطح این شهرستان به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.  

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: گنجایش بیمارستان سجادیه این شهر تکمیل شده به طوری که هم‌اینک ۱۰۰ درصد تخت‌های بخش عفونی این مرکز درمانی توسط بیماران اشغال شده است و هیچ تخت خالی در بیمارستان وجود ندارد.  

وی افزود: پنج هزار و ۱۰۹ نفر از شهروندان تربت‌جامی و صالح‌آبادی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۳۴۱ نفر نیز به همین علت جان خود را از دست داده‌اند و ۵۶ بیمار کرونایی هم‌اکنون در بخش عفونی بیمارستان سجادیه تربت‌جام بستری هستند.

وی وضعیت جسمانی ۱۲ نفر از این بیماران را وخیم توصیف و بیان کرد: در این وضعیت برای ارائه خدمات درمانی و بستری بیماران احتمالی، استفاده از بیمارستان ارتش و چند بخش دیگر پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: درخواست موکد ما از عموم شهروندان رعایت دقیق و مستمر پروتکل‌های بهداشتی پیش‌گیرانه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.  

وی افزود: عدم همکاری عموم مردم در عمل به دستورهای بهداشتی پیشگیرانه ظرف چند هفته اخیر موجب شده است تا وضعیت شیوع ویروس کرونا در تربت‌جام به رنگ قرمز تغییر یابد و بدون شک اگر موازین بهداشتی در این شهرستان رعایت نشود،  شرایط این شهرستان بدتر از این خواهد شد که این خود نگران کننده است.

افکار ادامه داد: با این وجود هرگونه اجتماع به بهانه عروسی، عزاداری و یا هر عنوان دیگر همچنان ممنوع است و از شهروندان درخواست می‌شود ضمن رعایت اکید پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه، در صورت مشاهده هرگونه مراسم‌ جمعی مراتب را به فوریت به اطلاع مراجع قضایی برسانند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز