خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد:

فوت 28 نفر بر اثر کرونا در 24 ساعت گذشته در استان/میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فارس به زیر ۴۰ درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۳۷۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با گلایه از آنچه سهل‌انگاری و رواداری مردم فارس با شیوع کرونا عنوان می‌کرد، از مرگ ۲۸ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته خبرداد.

به گزارش ایلنا مهرزاد لطفی در سیصد و هفتاد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در فارس ۲۸ قربانی بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند.

لطفی با بیان اینکه روند افزایشی موارد ابتلا و فوت ناشی از کروناویروس در فارس به مرحله اضطراری و نگران کننده رسیده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام ظرفیت های موجود در حال ارایه خدمات به بیماران است، اما اگر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به این بیماری جدی نباشند، با فاجعه ای بزرگ در استان مواجه می شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فارس به زیر ۴۰ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: جدی گرفتن راهکارهای خودمراقبتی، رعایت اصول بهداشتی و تغییر صحیح شیوه زندگی در بحران کرونا، نقش مهمی در پیش‌گیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ دارد.

وی با درخواست از مردم برای جدی گرفتن رعایت پروتکل‌ها، لطفی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

لطفی همچنین ظرفیت تخت های ویژه و عادی بیمارستان های استان، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، ظرفیت بیمارستان های پشتیبان و آخرین روند اقدامات کارگروه های مختلف این ستاد دانشگاهی را مورد ارزیابی قرار داد و دستورات لازم در زمینه بهبود خدمات ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز